Magyarország legújabb miniszterének fogalma sincs arról, mennyibe kerül majd az a program, amiért ő felel

szerző
narancs.hu
publikálva
2017. nov. 04., 00:10
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

Annyit azért lehet tudni, hogy sokkal többe.

Kósa Lajos októbertől miniszterként felel a Modern Városok Programért (MVP), amelyről végül kiderült, hogy sokkal több pénzbe fog kerülni, mint amennyit eleinte szánt volna rá a kormány. A megyei jogú városok fejlesztési programja körülbelül annyiból áll, hogy Orbán Viktor körülrajongtatja magát a helyszíneken, megígér mindent, aztán abból vagy lesz valami, vagy nem. Egyelőre nem sok minden valósult meg a beígért utakból, ipari parkokból, intézményfejlesztésekből, de még csak az első éveiben jár a beruházáscunami, bár az előkészületekkel már most is késésben vannak sok helyen.

Egy, kettő, sok

Egy, kettő, sok

 

Kicsivel több mint egy éve írtunk egy részletes cikket a témában, akkor az egyes megyeszékhelyeken elhangzott ígéretek összesítése alapján körülbelül 1500 milliárd forintra becsültük a belengetett fejlesztések összértékét. Hogy ennél sokkal többről van szó, azt Kósa Lajos most közölte: a Hajdú Online-nak adott interjúban azt mondta, eddig úgy számoltak, 3388 milliárd forintba kerülnek az államnak Modern Városok Program fejlesztései. Ezután jött csak a slusszpoén: Kósa szerint végül ennél is több pénz megy majd el az MVP-re, de hogy mennyi, azt nem tudta megsaccolni az a miniszter, aki ezért az egészért felel. Biztató.

Orbán, a vidék motorja

A miniszterelnök sokat ígért a megyeszékhelyeknek, ám kiderült, semmi sem az, aminek látszik. A tavaly indult Modern Városok Programot többször is átszabták, sok beruházás pedig el sem kezdődött. Most a településeknek kell kitalálni, hogyan lehet uniós pénzből megvalósítani mindazt, amivel Orbán kábította őket.

szerző
narancs.hu
publikálva
2017. nov. 04., 00:10
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Ezt már olvasta?

Kommentek

Rendezés:
  1. 9 rworse
    rworse
    2017. november 04., szombat 20:36
    8

    Igen.
  2. 8 tiszapolgári
    tiszapolgári
    2017. november 04., szombat 16:48
    7
    De ez most millpengő vagy forint?

  3. 7 rworse
    rworse
    2017. november 04., szombat 16:34
    Jaj, 7722-őt mondtam? 8844-et akartam.
  4. 6 Cyrano
    Cyrano
    2017. november 04., szombat 10:33
    Hogy jönne már ki ilyen kevésből 90 %-os alkotmányos költség mellett?!
    Ronda soros-bérenc banda, aki nem nézi az ország javát!
    Mi nemcsak nézzük, el is tesszük!
  5. 5 tiszapolgári
    tiszapolgári
    2017. november 04., szombat 09:56
    Naponta.
  6. 4 tiszapolgári
    tiszapolgári
    2017. november 04., szombat 09:55
    666.
  7. 3 rworse
    rworse
    2017. november 04., szombat 09:43
    2

    Na most akkor döntsed már el, hogy 3388, 4499, 5511 vagy 6655!
  8. 2 tiszapolgári
    tiszapolgári
    2017. november 04., szombat 08:01
    Ahogyan a 3-as metró felújítása sem tartalmazza az állomások akadálymentesítését, úgy a modern városokat elkerülő útszakaszokba sem építenek lehajtókat, a 3388 milliárdból csak arra futja, hogy az elkerülő szakaszok elkerüljék a városokat. Logikus, hogy az az önkormányzat, amelyik flancolásból lehajtót/felhajtót is szeretne, az fizessen is érte, ne az államtól várjon mindent.
    Az ipari parkoknál is, a kormány megépíti a parkokat, de ipart nem fog odavinni, az nincs benne a 4499 milliárdban, az a lakosság reszortja lesz.
    Nem lehet a kormánytól elvárni, hogy 5511 milliárdból minden igényt ki tudjon elégíteni.
  9. 1 rworse
    rworse
    2017. november 04., szombat 07:15
    Annyi, amennyi. De még annál is több.

Komment írásához vagy regisztrálj

Legfrissebb Narancs

Ugrás a semmibe
Mi lesz a Néprajzi Múzeummal?
Veszélyes takarékoskodás?
Vita a rákgyógyszerek finanszírozásáról
Interjúk
Péterfy-Novák Éva, Thierry Frémaux
Tartalomjegyzék Legfrissebb Narancs

best of Narancs

Narancs vélemény

Kultúra