A Magyar Reklámszövetség is elítéli a Soros-plakátkampányt

szerző
narancs.hu
publikálva
2017. júl. 12., 16:07
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

A Soros-kampány nem tekinthető társadalmi célú hirdetésnek, tartalmában egyértelműen politikai hirdetés, ezért közzététele társadalmi célú hirdetésként megtévesztő.

A Magyar Reklámszövetség állásfoglalása szerint a „Soros György kampány” általános és alapvető társadalmi normákat sért, továbbá társadalmi célú hirdetésként való közzététele megtévesztő.

A Magyar Reklámszövetséghez július 4-én és 5-én 16 állampolgári etikai panasz érkezett a kormány ún. „Soros György kampánya” kapcsán annak antiszemita, erkölcstelen, diszkriminatív, gyűlöletkeltő mivoltát kifogásolva. A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) Ügyvezetősége kötelességének tartja – mint Magyarország legnagyobb tagságával rendelkező kommunikációs szakmai szervezete –, hogy kiálljon a reklámszakma hírnevéért, és felszólaljon az olyan reklámok és kampányok ellen, amelyek megingatják a reklámtevékenységbe vetett közbizalmat, vagy sérthetik a társadalomban általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normákat, valamint a közízlést.

Az MRSZ álláspontja szerint a politikai hirdetésekre is alkalmazandók az általános reklámozási alapelvek és követelmények. Ezért a szervezet felhívja a figyelmet arra, hogy az utóbbi időben egyre több olyan politikai hirdetés került a médiába (közterületi plakátokra, rádióba, televízióba és online), ami ezen alapelvek szerint megkérdőjelezhető, de ezek miatt nem fordultak panasszal a reklámszövetséghez. Ennek a folyamatnak egy különösen kártékony fejezete a szóban forgó kampány.

Az MRSZ felhívja valamennyi politikai párt figyelmét arra, hogy tartózkodjanak az alapvető társadalmi normákat sértő kampányoktól, különös tekintettel arra, hogy a vállalatok, gazdálkodási szervezetek hasonlóan megtévesztő állításokat tartalmazó, az erkölcsi-etikai normákat áthágó hirdetéseit a hatályos törvények szerint komoly szankciókkal és büntetéssel sújtják az illetékes hatóságok.

A Magyar Reklámszövetség Ügyvezetősége szerint a kormány megbízásából készített „Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén!” ütközik a reklámokkal szemben támasztott általános és alapvető társadalmi elvárásokkal, melyek szerint a reklámnak tisztességesnek kell lennie, a reklám nem kelthet olyan összhatást, amely sérti a közízlést és a társadalomban általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normákat, nem lehet alkalmas gyűlöletkeltésre, a reklám nem vezethet valamely személy jó hírnevének sérelméhez, és a reklám nem sértheti az emberi méltóságot.

szerző
narancs.hu
publikálva
2017. júl. 12., 16:07
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Ezt már olvasta?

Kommentek

Rendezés:
  1. 5 tiszapolgári
    tiszapolgári
    2017. július 13., csütörtök 11:12
    Hihihi! (vagy ahogy yoyo szokta: nyiihíííí!)
  2. 4 rworse
    rworse
    2017. július 13., csütörtök 09:44
    Kérem a Kitonailt, most én jövök!
  3. 3 tiszapolgári
    tiszapolgári
    2017. július 13., csütörtök 06:16
    „Miért pont most ébredtek fel?”

    Jóember, veled még soha nem fordult elő, hogy nézed a tévét, aznap már huszadszor látod a lábgombakenőcs-reklámot, eleinte szótlanul tűröd, de a huszadiknál elkáromkodod magad?
  4. 2 rworse
    rworse
    2017. július 13., csütörtök 00:06
    "A Magyar Reklámszövetség állásfoglalása szerint a „Soros György kampány” általános és alapvető társadalmi normákat sért, továbbá társadalmi célú hirdetésként való közzététele megtévesztő."

    Miért pont most ébredtek fel? Ez a hatezredik olyan Fidesz-kampány, ami közpénzből pártpropagandát folytat. Az első Fidesz-kormányzat idején vezették be a módszert, már akkor is orrba-szájba ment. Igaz, akkor még nem annyira volt uszítás.
  5. 1 Kovacs
    Kovacs
    2017. július 12., szerda 19:06
    Köszönet, hogy ilyen "gyorsan"(még ebben az évben) reagált a Magyar Reklámszövetség. Így sikerült elérnie, hogy az ország megfelelő színben és szinten tűnjön föl. Itt és ott és mindenütt.

Komment írásához vagy regisztrálj

Legfrissebb Narancs

Interjú Szabó Szabolccsal
Ellenzéki harcok Csepelen
Az elhibázott tét
Ungváry Rudolf: vitában Kis Jánossal
„Válsághelyzet” ürügyén
Mire mentek el a százmilliárdok?
Tartalomjegyzék Legfrissebb Narancs

best of Narancs

Narancs vélemény

Kultúra

még több Kultúra...