Egy francia múzeum egyszer csak felfedezte, hogy műveinek több mint fele hamisítvány

szerző
narancs.hu
publikálva
2018. ápr. 28., 18:38
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

A látogatók két évtizeden keresztül bámulták a hamis képeket.

A dél-franciaországi Elne városka Étienne Terrus műveinek szentelt múzeuma felfedezte, hogy a birtokában lévő alkotások több mint fele hamisítvány. A helyi sajtó szombati jelentése szerint Eric Forcada művészettörténész néhány festmény restaurálása után kezdett el kételkedni a gyűjtemény egy részének eredetiségében – írja az MTI.

A France Bleu rádió szerint kulcsfontosságú volt, hogy több festményen olyan épületek láthatók, amelyeket az 1857 és 1922 között élt Terrus halála után emeltek. Az aggályok nyomán szakértői bizottság alakult a festő elne-i múzeumban őrzött képeinek vizsgálatára, amely megállapította, hogy 82 alkotás, vagyis a kollekció több mint fele hamis, nem készíthette őket Étienne Terrus.

false Étienne Terrus műve

A Katalónia francia vidékén fekvő Elne önkormányzata feljelentést tett a hatóságoknál és 160 ezer euróra becsülte a múzeumot ért kárt. Az intézmény két évtized alatt gyűjtötte össze a festményeket, rajzokat, akvarelleket, hogy méltó gyűjteményt állítsanak össze a festő emlékére, aki ott született és ott is hunyt el. „A látogatók helyébe képzelem magam, akik fizettek a belépőért, és hamis képeket láttak. Elfogadhatatlan” – mondta Yves Barniol polgármester.

szerző
narancs.hu
publikálva
2018. ápr. 28., 18:38
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Ezt már olvasta?

Kommentek

Rendezés:
  1. 2
    rizling
    2018. április 30., hétfő 12:44
    Igazi sznobok...Nem mindegy, hogy igazi, ha egyszer befizeti, megnézi és tökjó?
  2. 1
    Rumata
    2018. április 29., 13:28
    Erről eszembe jut Tom Wolfe "Festett malaszt" című regényének indító poénja:

    A festőművészetben nem az van, hogy "hiszem ha látom", hanem az, hogy "látom, ha hiszem".

    Baromi szar érzés lehet a múzeumlátogatóknak, hogy húsz év után kellett rájönniük arra, hogy nem értékes, hanem szar képeket nézegettek órákon át.

    Én magam ezért is nem járok gyakran képtárakba.

    Mert mi van, ha kiderül, hogy nem is valódi az a kép, amitől elájulok, hanem csak egy szar, ami egyébként nekem sohasem tetszene, ha tudnám, hogy hamisítvány?

Komment írásához vagy regisztrálj

Legfrissebb Narancs

„Veszélyes precedens”
Interjú Sarkadi Balázs akadémikussal
Hol tart a vizsgálat?
Trump és Oroszország
Interjúk
Wim Wenders, Rutkai Bori, Ziggy Marley
Tartalomjegyzék Legfrissebb Narancs

best of Narancs

Narancs vélemény

Kultúra

még több Kultúra...