Mesteri trükkel veri át az olvasóit egy könyvesbolt

  • narancs.hu
  • 2017. március 25.

Kultúra

Kattintásvadász posztokkal veszik rá az embereket, hogy klasszikusokat olvassanak.

Egy texasi könyvesbolt zseniálisan használja ki azt, hogy a szenzációhajhász címek ellepték a világhálót és a közösségi oldalakat. Bár ezzel a módszerrel sok portál csak annyit ér el, hogy odaklikkel az ember, majd lép is ki az oldalról, a jelenségre a könyvesbolt mégis ráépített egy kampányt, amelyben kreatív címekkel és egy kis átveréssel ösztönzik az embereket arra, hogy lapozgassanak klasszikus olvasmányokat.

A könyvesbolt által létrehozott Facebook-oldalra elkezdtek olyan posztokat kitenni, amelyeknek elsőre látszólag semmi közük az adott könyvhöz, a cím és a kép alapján simán azt gondolnánk, hogy egy újabb kattintásvadász sztorival van dolgunk. Amikor az olvasók megnyitják ezeket a linkeket, a szokásos híroldalak helyett egy blogon találják magukat, ahol a klasszikus olvasmányok egy-egy részletét láthatják. Például Shakespeare Rómeó és Júliáját ilyen címmel tálalják: „A tinilány rávette a barátját, hogy ölje meg magát”, aztán a blogra navigálva ott van a könyv egy részlete.

false

L. Frank Baum Oz, a nagy varázsló című sztorijához így vezetik el a gyanútlan olvasókat: „Soha nem fogod kitalálni, mi történt ezzel a kansasi tinivel, miután egy tornádó lerombolta az otthonát.”

false

mymodernnet.com

Figyelmébe ajánljuk