Bozsik visszaadná a Trafót

  • narancs.hu
  • 2012. március 20.

Színház

Még meg sem kezdte igazgatói tevékenységét, máris kihátrálna Bozsik Yvette a Trafóból.

Levélben ajánlotta fel lemondását Tarlós Istvánnak Bozsik Yvette, a Trafó január közepén kinevezett igazgatója, akinek megbízatása július 1-jétől lépne életbe. A Fővárosi Önkormányzat megerősítette a narancs.hu értesülését, és mint fogalmaztak, „a városvezetés foglalkozik az üggyel”. Arról, hogy a városvezetés hozzájárul-e Bozsik távozásához, és ha igen, akkor ki kapja a Trafót, az önkormányzat egyelőre nem nyilatkozott. A koreográfus-rendezőt kinevezése kapcsán számos kritika érte, részünkről is. (A beérkezett pályázatok összehasonlítását lásd itt, publicisztikánkat pedig itt.)

Bozsik Yvette-et kedden többször is próbáltuk elérni telefonon, de hívásainkra nem reagált. Cikkünk megjelenésének másnapján, szerda reggel a színház.hu-nak eljuttatott közleményében azzal indokolja döntését, hogy "az őt érő személyes és szakmai támadások, nevének és eddig elért eredményeinek lejáratása és besározása a rá váró munka ellehetetlenüléséhez vezetett, a hazai és a nemzetközi művészeti közvélemény félretájékoztatása, személye ellen hangolása pedig méltatlan helyzetet állított elő." Hasonlóképpen vélekedett az InfoRádió Aréna című műsorában kedd este Tarlós István főpolgármester is, aki "egy bizonyos, önmagát liberálisnak nevező gondolkodói kör" ármánykodását látja a fordulat mögött. Tarlós hozzátette: a Trafó vezetői posztjára azonnal új pályázatot kell kiírni.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.