Balog Zoltánra megint hatott a kánikula: szerinte nincs általános probléma az oktatásban

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 28.

Villámnarancs

Oké, ez már valóban a vicc kategória.

Mindjárt indul a tanév, ennek kapcsán pedig új iskolafejlesztési programot jelentett be Balog Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) vezetője, aki azt mondta, 81,2 milliárd forintos forrásból közel 400 település 527 intézménye újul meg.

Idézzük is az MTI-t: Balog szerint az érintett intézményekben közel 200 ezer diák tanul. A programba bevont 527 iskolából 436 általános iskolát és középfokú intézményt felújítanak, 91 esetben bővítések történnek. „A munkák során új, korszerűen felszerelt tantermeket alakítanak ki, megújulnak a nyelvi képzési helyszínek, informatikai eszközök érkeznek” – közölte a tárca vezetője. Balog Zoltán jelezte: emellett a nagy digitális fejlesztési programba is bevonják az oktatási intézményeket, az informatikai elérést erősítik.

A miniszter kiemelte: a fejlesztések ott valósulhatnak meg, ahol arra a legnagyobb szükség van, 292 település hátrányos helyzetű járásban található. Az iskolák állami intézmények, a Klebelsberg Központ fenntartásában vannak. Összegzése szerint ilyen nagy volumenű iskolafejlesztési program az elmúlt harminc évben nem volt. A fejlesztések a nemzeti költségvetés és az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program keretében valósulnak meg. „Több tízmilliárdos forrásból már kihirdetett pályázatok alapján zajlik az egyházi iskolák fejlesztése is” – jegyezte meg.

Ő nem lát általános problémát

Ő nem lát általános problémát

Fotó: MTI/Nemes János

Balog Zoltán kitért arra is: 2010 óta több mint 500 iskola újult meg 38,2 milliárdos forrásból. Hozzátette: a tanterem-, tornaterem-, tanuszoda-fejlesztési program keretében három új intézményt adnak át a jövő héten Fertődön, Geszten és Izsákon. Kiemelte: az iskolakezdéshez a feltételek biztosításában most augusztus végén sokkal jobban állnak, mint az előző években. „Általános, strukturális probléma nincs” – mutatott rá.

Valószínűleg könnyen mondhatta ezt, mert nem neki kell naponta szembesülni a taneszközhiánnyal, a beázó épültekkel, a fűtés hiányával, a kizsigerelt pedagógusokkal, a napi nyolc órát a sulikban lenyomó diákokkal. Szóval kétségkívül pompás dolog az iskolafejlesztési program, kell is az ilyen, de úgy nem lesz itt jobb oktatás, ha folyamatosan a problémák tagadása megy.

Figyelmébe ajánljuk