Tudható, hogy a Mester hiper-aktív, egy csomó - önismétlésektől sem mentes - zenei alteregót futtat párhuzamosan, szervez, zenél, utazik. Mindemellett 2004-ben újra írni kezdett, ennek eredménye a második Masada-daloskönyv, ami a Book of Angels névre hallgat. Ez hallható az albumon.
Jamie Saft a New England Conservatory of Music és a Tufts University kebelén végezte tanulmányait Paul Bley, Geri Allan, Cecil McBee, Joe Manieri és Burton Hatheway vezetésével. New York zenei életében - az operától a dzsesszig - 1993 óta van jelen. A zongora mellett játszik orgonán, harmonikán és gitáron, a "saját neve alatt" ez az ötödik album. Évek óta közvetlen munkatársa Zornnak, Magyarországon az Electric Masadával járt tavaly a Mediawave Fesztiválon.
Zorn tíz új szerzeményét Saft hangszerelte és adja elő az aktuális triójával. Saft zongorázik, Greg Cohen bőgőzik, Ben Perowsky do-bol. A zene első hallásra a modern dzsessz hangzásvilágát tükrözi, de nehéz lenne meghatározni a családfáját. Aztán lassan fölsejlenek a zornos elemek, csak másképpen, mint az eddigi Masada-értelmezésekben. A lassabb darabok brutálisan szépek, a gyorsabbak vadak és disszonánsak, de végig megőrzik az emelkedettségüket. Fájdalom és ünnep tobzódik itt egy klasszikus dzsessztrió arzenálján keresztül, ötvenöt percen át. Közben a fájdalom megszépül, az ünnep pedig messze túllép a konvenciókon. Nincs közvetlen tudásom az angyalok világáról, de úgy tűnik, ott a szabadság szüli a katarzist.
Tzadik, 2005