Lemez

Cooly G: Wait ’Til Night

  • Velkei Zoltán
  • 2014. december 14.

Zene

Merrisa Campbell első, Cooly G-ként jegyzett zenéi még a radikálisan átalakuló londoni tánctérre reflektáltak a 2000-es évek végén, az utóbbi években azonban már sokkal inkább előtérbe került számaiban az egyedülálló nő alakja, aki a tökéletes férfit keresi.

Új albumán a zene teljesen alárendelődik az éneknek: r&b- és hiphopritmusok szólnak lo-fi kontextusban, mondhatni szerkezeti vázukra csupaszítva, egyedül a rengető basszus őrizte meg az erejét, ami viszont így még karakteresebb, mint Campbell bármelyik eddigi kiadványán. Ez határozza meg a szövegek sebességét és ritmusát, és nem ritka, hogy a témák és az atmoszféra kifejezetten meghitt. Mintha most kizárólag a nőről lenne szó, aki a kötelezettségeit letudva esténként szeretne magával is törődni. Már a számcímek is beszédesek: Like A Woman Should, Your Sex, Want, So Deep, 1st Time, Fuck With You.

Cooly G igazi tehetsége abban nyilvánul meg, hogy a Wait ’Til Night az egyértelmű utalásai ellenére sem öncélú vagy közönséges.
A kevésből építkező számok rendkívül erősek; mivel rengeteg üres teret hagynak, amikor váratlanul felcsendül egy dallam, vagy bekapcsolódik egy hangszer, akkor rögtön vezeti is az egész zenét. S ebben van az igazi előrelépés: eddig is tudtuk, hogy Cooly G jó dalszövegeket tud írni, most azonban kiderül, hogy zeneszerzőként is igazán erős. Kibontakozik a benne lakozó művész, és ezzel nemcsak kitör az eddigi közegéből, hanem a jövőjét is izgalmassá teszi.

Hyperdub/Neon Music, 2014

Figyelmébe ajánljuk

Szól a jazz

Az ún. közrádió, amelyet egy ideje inkább állami rádiónak esik jól nevezni, új csatornát indított. Óvatos szerszámsuhintgatás ez, egyelőre kísérleti adást sugároznak csupán, és a hamarosan induló „rendes” műsorfolyam is online lesz elérhető, a hagyományos éterbe egyelőre nem küldik a projektet.