Helyreigazítás

  • narancs.hu
  • 2012. február 1.

A szerk.

Százmilliós megrendelés az ATV-s Mészáros Tamásnak című cikkünk valótlan állításokat tartalmaz.

Százmilliós megrendelés az ATV-s Mészáros Tamásnak c. 2012. január 27-én megjelent cikkünkben azt állítottuk, hogy Mészáros Tamás az ATV riportere lenne. A valóság ezzel szemben az, hogy Mészáros Tamás nem áll munkaviszonyban az ATV-vel. Nem felel meg a valóságnak a cikk azon állítása sem, hogy az „Ahogy tetszik” c. műsorszám péntekenként, mindösszesen 60 részben futott volna az ATV-n. A valóság ezzel szemben az, hogy ismétlésekkel együtt az ATV 115 alkalommal, csütörtökön és vasárnap sugározta Mészáros Tamás kulturális műsorát.


Cikkünkben valótlanul állítottuk továbbá, hogy az ATV az „Ahogy tetszik” c. kulturális műsorszámot EKF-pénzből finanszírozta volna. A valóság ezzel szemben az, hogy az ATV az „Ahogy tetszik” c. kulturális műsorszámot ellenszolgáltatás nélkül sugározta.


A cikkben ezzel összefüggésben azt a hamis látszatot keltettük, hogy az ATV részesült volna a Mészáros Tamás és Galló Béla tulajdonában álló KEA Kft. által az EKF-programok népszerűsítésére és dokumentációjára az EKF, illetve az általa megbízott ügynökségek által folyósított összesen közel 100 millió forintból. A valóság ezzel szemben az, hogy az ATV semmilyen összefüggésbe nem hozható evvel az összeggel, illetve az EKF megbízottaiként fellépő médiaügynökségek és a KEA Kft. közötti szerződésekkel. Az ATV az EKF-projekt tévés keretéből reklámköltéshez nem jutott, így a cikk azon sugallata is hamis, hogy az ATV az EKF-projekt kapcsán aránytalan és tisztességtelen előnyhöz jutott volna.
Az ATV-től és olvasóinktól elnézést kérünk.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.