Helyreigazítás

  • narancs.hu
  • 2012. február 1.

A szerk.

Százmilliós megrendelés az ATV-s Mészáros Tamásnak című cikkünk valótlan állításokat tartalmaz.

Százmilliós megrendelés az ATV-s Mészáros Tamásnak c. 2012. január 27-én megjelent cikkünkben azt állítottuk, hogy Mészáros Tamás az ATV riportere lenne. A valóság ezzel szemben az, hogy Mészáros Tamás nem áll munkaviszonyban az ATV-vel. Nem felel meg a valóságnak a cikk azon állítása sem, hogy az „Ahogy tetszik” c. műsorszám péntekenként, mindösszesen 60 részben futott volna az ATV-n. A valóság ezzel szemben az, hogy ismétlésekkel együtt az ATV 115 alkalommal, csütörtökön és vasárnap sugározta Mészáros Tamás kulturális műsorát.


Cikkünkben valótlanul állítottuk továbbá, hogy az ATV az „Ahogy tetszik” c. kulturális műsorszámot EKF-pénzből finanszírozta volna. A valóság ezzel szemben az, hogy az ATV az „Ahogy tetszik” c. kulturális műsorszámot ellenszolgáltatás nélkül sugározta.


A cikkben ezzel összefüggésben azt a hamis látszatot keltettük, hogy az ATV részesült volna a Mészáros Tamás és Galló Béla tulajdonában álló KEA Kft. által az EKF-programok népszerűsítésére és dokumentációjára az EKF, illetve az általa megbízott ügynökségek által folyósított összesen közel 100 millió forintból. A valóság ezzel szemben az, hogy az ATV semmilyen összefüggésbe nem hozható evvel az összeggel, illetve az EKF megbízottaiként fellépő médiaügynökségek és a KEA Kft. közötti szerződésekkel. Az ATV az EKF-projekt tévés keretéből reklámköltéshez nem jutott, így a cikk azon sugallata is hamis, hogy az ATV az EKF-projekt kapcsán aránytalan és tisztességtelen előnyhöz jutott volna.
Az ATV-től és olvasóinktól elnézést kérünk.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit.