A Fideszben már döntöttek, de mit gondol a néző a HírTv jövőjéről?

szerző
M. L. F.
publikálva
2018. aug. 09., 17:00
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

A televízió nézőinek közel fele fogadkozik: nem kíváncsi többé a Fidesz holdudvarába visszatért HírTv-re, többet soha nem kapcsol majd oda. Ugyanakkor 57 százalékuk úgy gondolja, a csatorna eddig is a politika szolgálólánya volt – derül ki a Pulzus magyarnarancs.hu számára készített friss közvélemény-kutatásából.

A tévénézők egy jelentős többsége apolitikus, azaz nem igazán kíváncsi a hírcsatornák által sugárzott közéleti műsorokra: a 18–49-es korosztály – amelyet a médiapiacon a fogyasztási szokásai, költési hajlandósága alapján a kereskedelmileg kiemelt célcsoportnak tartanak – 63 százaléka bevallása szerint egyáltalán nem nézte soha a HírTv-t, 28 százalékuk pedig azt mondta, hogy alkalmanként kapcsolt oda. Az adót követő 7 százalék viszont elkötelezett néző volt – ennek a csoportnak egy töredéke, mindössze 9 százaléka mondta azt, hogy az irányváltás után is kíváncsi a műsoraira.

Mint ismert, az Orbán Viktorral három évig háborúzó Simicska Lajos egy hónapja kapitulált, majd minden vállalkozását eladta a közte és a miniszterelnök között közvetítő Nyerges Zsoltnak. Ezt követően augusztus 1-jén a HírTv három évvel ezelőtti, a Fideszhez lojális maradt vezetősége visszatért és átvette a tévé irányítását, megszüntetve több műsort is. Szikszai Péter, a tévé frissen kinevezett vezérigazgató-helyettese a Népszavának az irányváltásról azt mondta, „a saját tábornak szól a tévé”.

Ha valóban úgy is cselekszenek majd, ahogy azt a kérdőbiztosnak mondták, akkor a HírTv a közeljövőben elveszítheti a nézői nagy többségét. Nagy többségük, 75 százalékuk számít arra, hogy a jövőben politikai érdekeket fog kiszolgálni a csatorna. A kutatás érdekessége, hogy főleg a diplomások gondolják ezt (74 százalék), az alacsonyabb végzettségűeknek csak 47 százaléka tart ettől.

A Pulzus felmérése szerint a televíziónézők negyedének gondolkodása Magyarországon nem áll távol egyébként a Szikszai képviselte mentalitástól: 25 százalékuk nem tartja ördögtől valónak, ha egy orgánum nem az objektív tájékoztatásra törekszik, hanem politikai érdekeket szolgál.

Ez azért érdekes, mert a HírTv történetében nem ez az első irányváltás, legutóbb akkor történt változás a műsorpolitikában, amikor 2015 februárjában Simicska nyilvánosan szakított a Fidesszel, és a csatorna erőteljes kritikát gyakorolt a kormánnyal szemben. Akkor a Fideszhez közeli orgánumok arról cikkeztek, hogy beállt a Jobbik mögé, ám ez egyáltalán nem volt szembetűnő, ahogy az egyik műsorvezetőjük, Csintalan Sándor fogalmazott a Magyar Narancs e heti számában adott interjújában: „nem térdeltek le a párt elé”.

Akárhogy is történt, a Nielsen-közönségmérés adatai szerint ezt követően valamelyest nőtt a nézettsége, azaz idővel kicserélődött a rajongói tábora.

A választások időszakában teljesített a legjobban a tévé, nézettsége akkor volt történeti csúcson. Az Index egy hete arról írt, hogy a Kálmán Olga vezette Egyenesen műsor helyett sugárzott Magyarország élőben rosszabb számokat hozott, mint az ATV-től 2016-ban igazolt, most pedig kirúgott műsorvezetőé. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy pár nap adataiból nem lehet trendszerű következtetéseket levonni, ám ha a nézők tényleg úgy viselkednek majd, ahogy azt a Pulzus felmérése mutatja, akkor egy jó ideig nem lesz sikertörténet a visszafideszesített HírTv.

szerző
M. L. F.
publikálva
2018. aug. 09., 17:00
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Ezt már olvasta?

Kommentek

Rendezés:
  1. 1
    rworse
    2018. augusztus 10., péntek 06:13
    Hülye nézők! Néző hülyék!
  2. 2
    tiszapolgári
    2018. augusztus 10., péntek 07:29
    A hírfogyasztó kormánypárti néző és hallgató nemcsak mennyiségileg küzdhet a bőség zavarával, hanem a színvonalat tekintve is sokszínű termékskála közül választhat: például a komoly és méltóságteljes Echo híradó egészen más, mint a nyárias-könnyed Tények, de még a non-stop zenét sugárzó Klasszik Rádión felolvasott MTI-hírek sem teljesen ugyanúgy hangzanak, mint a dumálós műsorokat is beiktató Bartókon felolvasottak.
    Nagy kérdés, és tényleg csak hosszabb idő után lehet rá válaszolni, hogy a Hír TV honnan az anyjapicsájából tud majd nézőket át- vagy visszacsábítani. Feltéve, hogy célkitűzés egyáltalán a nézőszám emelése.
  3. 3
    rworse
    2018. augusztus 10., péntek 10:32
    Úgy látszik, a tiszapurgáli nem hallott még az okostelevíziók kép a képben és osztott képmező funkcióiról. Hasonképp elfelejti, hogy két szemünk van, két fülünk, legalább két-két tévét nézni, rádiót hallgatni tudunk egyszerre, az pedig már eleve négy, illetve hat, mert az egyik tévé kép a képben, a másik pedig osztott képmező. Harmadrészt, hamarosan rendelet születik arról, hogy a Magyarországba irányuló tévé- és rádiókészülékek távirányítójába stroboszkóp funkciót kell beépíteni, amely hipnotikus iteráció szerint váltogat századmásodpercenként két adó között. Az pedig már 12 darab egyszerre fogyasztható tévét-rádiót jelent. Úgyhogy még további alapítási, felvásárlási, átalakítási munkálatok várnak az orbányra, hogy a nap bármely szakában egyszerre tizenkettő adó közvetítsen rémhíranyagot. Ez lesz a tucatmédia.
  4. 4
    tiszapolgári
    2018. augusztus 10., péntek 12:47
    Az én tévémen csak az M1 jön be, ugyanazt látom osztott képmezőn, 16 picurka riporter kérdez 16 aprócska kormánytagot, ugyanaz a feeling, mint a megyei lapoknál.
  5. 5
    rworse
    2018. augusztus 10., péntek 13:33
    tiszapolgári, 4

    Na jó, nem is rád gondoltam, neked nincs 12 darab agyközpontod a 12-szeres egyszerre odafigyeléshez.
  6. 6
    tiszapolgári
    2018. augusztus 10., péntek 15:54
    Az biztos, hogy nem tucatagyam van.
  7. 7
    Mist
    2018. augusztus 11., szombat 11:40
    A TV-n beállíthatók Kedvencek, letilthatók adók.
    Nálam az ECHO és a HÍRTV a letiltottak között van, a kormány propaganda adói nincsenek a Kedvencek között.
    Csak a kedvenc csatornáim közül nézek adókat.
    Egyetlen kivétel az M4(?) sportcsatorna, ahol az F1 közvetítések mennek. Igaz, azokat felveszem, s felvételről nézem, s a propaganda reklámokat átugrom. Így a csatornát még másodpercekig sem kell néznem, mert az EPG-ben állítom be a felvételi időzítéseket.

Komment írásához vagy regisztrálj

Legfrissebb Narancs

Kormányzati manőverek
Mi lesz a Corvinusszal?
Interjú a Libri vezetőivel
Halmos Ádám és Sárközy Bence a könyvkiadásról
Interjúk
Rév István, Baki Péter, Ligeti Gyuri
Tartalomjegyzék Legfrissebb Narancs

best of Narancs

Narancs vélemény

Kis-Magyarország

Kultúra