Az Európai Bizottság hosszú levélben kéri számon Varga Juditot a homofób törvény miatt

  • narancs.hu
  • 2021. június 23.

Belpol

Kijelentik, hogy a magyar törvény szexuális orientációjuk alapján diszkriminálja az embereket.

Didier Reynders és Thierry Breton jegyzi az Európai Bizottság első hivatalos levelét, amelyben hosszan elemzik a június 15-én elfogadott homofób törvény ügyét

A levélben egyértelműen leszögezik, hogy a pedofiltörvényben szereplő azon részek, amelyek tiltják a homoszexualitás bemutatását, a nemi orientáción és a nemi identitáson alapuló diszkriminációt valósítanak meg, és korlátozzák az emberek szabadságát az önkifejezésre, véleménynyilvánításra, illetve a családi és magánélethez való jogát.

Azt írják, a jogszabály egyes részei, amennyiben törvényi erőre emelkednek, sértik az EU-s szabályozás bizonyos pontjait, többek közt a audiovizuális médiumok és a reklámok szabályozására vonatkozó pontokat. A levélben ezeket tételesen listázzák is.

Kiemelik, hogy egy ilyen szabályozásnak kompatibilisnek kell lennie az EU alapszabályaival is, de a magyar törvény egyértelműen sérti az EU karta 21-es cikkelyét, amely tiltja a nem vagy szexuális identitás alapján történő megkülönböztetést. 

A levélben az Európai Bizottság magyarázatot kér a a törvényre és konstruktív dialógust kíván kezdeményezni róla. A levél végén leszögezik, hogy amennyiben a törvény valóban hatályba lép, az Európai Bizottság megteszi a szükséges lépéseket.

Varga Judit válaszát június 30-ig várják.

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.