Azokról az EU-s pályázatokról tartott előadást Boldog István, amelyek elcsalásával vádolják

  • narancs.hu
  • 2021. szeptember 23.

Belpol

Az uniós pályázatok előnyeiről beszélt polgármesterek előtt. Azt már nem tette hozzá, hogy épp ez ügyben folyik ellene ügyészségi eljárás.

„Mindent megteszünk azért, hogy térségünk tovább fejlődjön!” – ezzel kommentálta Boldog István a Facebookra azokat a képeket, melyek tanúsága szerint bemutatót tartott polgármestereknek a TOP Plusz átfogó fejlesztési csomagról. A 444.hu vette észre a bejegyzést, amelyben Boldog arról ír: „Nagyon fontosnak tartom, hogy a térségünk polgármesterei a lehető legalaposabb tájékoztatást kapjanak a programról, mert így a települések számára a legjobb pályázati konstrukciókat nyújthatják be a programban”.

Arról valamiért nem tett említést a politikus, hogy Boldog ellen tavaly emeltek vádat. A vádirat szerint a hozzá köthető elkövetői kör a hivatali helyzetével visszaélve befolyásolta épp a TOP pályázati eredményeket, majd elérte, hogy az általuk kiválasztott kivitelezők kapják a munkát, akiktől ezért pénzt kért, emellett a polgármesterektől is visszaosztást kért az elnyert pénzekből. Ezzel nem dicsekedett.

Mint ismert, Boldog – akire az ügyészség hat év börtönbüntetést kért – tagadja a vádakat. Az ügynek egyetlen olyan vádlottja volt, aki minden ellene felhozott vádpontban elismerte a bűnösségét, az ötödrendű vádlott G. Vanda, aki beismerte, hogy ő vett át és juttatott célba kenőpénzeket, a többi érintett egyelőre még a tárgyalására vár.

(Facebook/Boldog István, 444.hu)

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.