Bödőcs: Az adóforintjaimon felül a könyvem bevételének egy részét is viszi a kleptokrácia

  • narancs.hu
  • 2023. szeptember 27.

Belpol

Készen volt a könyve, amikor kiderült, hogy az MCC viszi a Librit, ezért nem volt mozgástere. Egyelőre nem érzi, hogy a kiadónál bármi változott volna. 

„Amikor jött a hír, hogy lenyúlták a Librit is, már készen volt a könyv! Így nem nagyon volt mozgásterem. Ráadásul a kiadónál dolgozó csapat maradt a helyén – egyelőre. A kiadó igazgatója, aki nem akárki, M. Nagy Miklós, ő is ott van. Vele szemben sem lenne tisztességes, hogy azért, mert a tulajdonos változott, nagy dérrel-dúrral felálljak és cserben hagyjam” – nyilatkozta Bödőcs Tibor a Válasz Online-nak adott interjújában. 

A humorista szerint a több százmilliárdból felpumpált Mathias Corvinus Collegium (MCC) nem azért foglalta el a Librit is, mert szükségük van arra a néhány milliárdra, amennyit ez évente termel.

„Az nekik a kávéköltség. Vagy a Tucker Carlson szállásdíja. Papíron. Amiből picit visszaosztanak, aztán megy majd kampányra, lehet belőle venni ellenzékit, ki lehet fizetni a gyűlöletdílereket, a Bolintó Jánosokat”. 

Bödőcs egyelőre nem érzi, hogy a kiadónál bármi változott volna, így aztán azt sem, hogy kollaborálna. „Érdekes is a vád, amely szerint én úgy kollaborálok, hogy az adóforintjaimon felül még a könyvem bevételének egy részét is viszi a kleptokrácia. Tehát nem lefizetnek, hanem kicsit jobban meglopnak. »Így megy ez.« Az Indexnél nyilván bele tudnak szólni a szerkesztésbe, látom én is, mi megy ott, de nálam mégis hogyan? Most, hogy megjelenik a könyv, mondjuk megnézem majd, beleírtak-e, vagy kihúztak-e belőle poénokat azóta, hogy leadtam”. 

Bödőcs Tibor

 
Bödőcs Tibor
Fotó: Németh Dániel
 

Az interjúban szóba került az is, hogy Bödőcs Tibor új könyvét, a Prímszámok hóesésben című művet befóliázhatják, ugyanis van benne homoerotikus szál. Mint mondta, Hitler és Sztálin héjanászát vázolja az avaron egyik írásában. 

Elmesélte azt is, hogy próbáltak paródiát csinálni a Megafonról, annak beszélő fejeiről, de nem sikerült nekik. „Nem ment. Annyira olyan az egész, mintha mesterséges intelligenciával hozták volna létre – és itt kérek elnézést utóbbitól, hiszen az, névleg legalább, tartalmaz intelligenciát. Robotokról, a ChatGPT-ről tehát nem lehet paródiát készíteni”. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.