Buzizik a Vöröskereszt Veszprém megyei igazgatója

  • narancs.hu
  • 2021. augusztus 14.

Belpol

„Baráth Gábor magánvéleménye, nem a szervezet véleményét tükrözi”.

 

„Volt, amikor büntették a buziságot, aztán már csak ejnye-bejnye volt. Nos, én nem akarom megvárni, amíg kötelezővé teszik” – többek között ez az idézet állt Hofi Géza nevével és fotójával együtt Baráth Gábornak, a Magyar Vöröskereszt Veszprém megyei igazgatójának Facebook-oldalán, azzal a kommentárral, hogy „jól haladunk pedig”.

A Telex írta meg, hogy a segélyszervezet tisztségviselője – aki 2019-ben a Fidesz-KDNP polgármesterjelöltje volt Ajkán, és most önkormányzati képviselő a városban – több melegellenes posztot is közzé tett a Facebookon, egyértelműen kiderül, mi a véleménye.

 
Forrás: Telex
 

 A hírportál kérdése után Baráth átállította a közösségi oldali megosztásait, amelyeket most már csak az ismerősei láthatnak. 

A Telex érdeklődésére a Magyar Vöröskereszt közölte, elhatárolódik a homofób bejegyzésektől,  Baráth Gábor posztjai az ő magánvéleményét tükrözik, semmiképp sem a közösség nézeteit, mert a Vöröskereszt semmilyen kirekesztő és megkülönböztető álláspontot nem tart elfogadhatónak, továbbá azt is megírta a szervezet, hogy „időközben kollégánk a kérdéses posztjait törölte személyes közösségi médiaoldaláról, amelyen egyébként a szervezet semmilyen módon nem szerepelt”.

A Telex emlékeztet arra, hogy a pedofiltörvény elfogadása óta egyre több a homofób indíttatású konfliktus, szomszédok közötti vitában, a tömegközlekedésen, iskolában, munkahelyen, ezek viták, de erőszakkal való fenyegetés is előfordul.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.