Feljelentést tesz Stummer János a Schadl-ügy Rogán kabinetfőnökéhez köthető szála miatt

  • narancs.hu
  • 2023. február 17.

Belpol

Hivatali vesztegetés elfogadása miatt. 

„VALAKI-VALAMIÉRT ITT EGY AUTÓT MEGKAPOTT, de a hivatali vesztegetés elfogadásának vádja mégis kimaradt az ügyészség vádiratából a ma kezdődő Völner-Schadl-ügyben. Én most pótolom Polték figyelmetlenségét” – írja Stummer János a Facebookon. 

Mint ahogyan az pénteken kiderült, a Schadl-Völner-ügy M.V. nevű negyedrendű vádlottja, Schadl György sofőr-asszisztense-jobbkeze volt. „Volt neki egy kis notesze, ahová a fontos feladatait írta. Ebben a noteszben az olvasható, hogy Nagy Ádámot fel kell hívnia, s el kell hozzá vinnie egy autót. Nos, Rogán Antalnak történetesen van egy Nagy Ádám nevű kabinetfőnöke, a kabinetfőnök családjának pedig éppenséggel pont azon a címen van háza, ami a sofőr noteszében szerepel” – írja Stummer. 

Hozzátette, ha az ügyészség körültekintő munkát akar végezni, ls minden szálat fel akar göngyölíteni, akkor ennek a vonalnak is utánamegy, nem pedig kihagyja a vádemelésből. „Úgy tűnik, mégis ez utóbbi történt. Úgyhogy ehhez a nagy csinnadrattával beharangozott korrupciós perhez kapcsolódóan én most kisegítem a mi feledékeny ügyészségünket, és benyújtok egy feljelentést ismeretlen tettes ellen, hivatali vesztegetés elfogadása miatt” – fogalmaz a politikus. 

Magyarország történetének egyik legsúlyosabb korrupciós ügyének tárgyalása pénteken kezdődött. 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.