Hadházy: '56-ban nem véletlenül vonultak a rádióhoz

  • narancs.hu
  • 2024. október 23.

Belpol

A képviselő szerint az MTVA ma is „a hazugság szerszáma”.

 „Az lenne a fontos, hogy az egész MTVA területén ne forgassunk” – mondja valaki, valószínűleg egy biztonsági őr abban a videóban, amelyet szerdán osztott meg a Facebookon Hadházy Ákos.

A független országgyűlési képviselő ezután az épület előtt állva arról beszél, hogya demokráciából a diktatúra felé tart a rendszer, ezért most nincs alkalmasabb hely az 56-os megemlékezésre a közmédia épületénél. A forradalmáról sem véletlenül mentek a Magyar Rádió épületéhez, hanem azért, mert a Rákosi-rendszerben az a hazugság szerszáma volt. Szerinte ugyanez elmondható most is az MTVA-ról: „amíg propagandagépezet van, nincsenek valódi választások, és addig lényegében bármit megtehet a hatalom, akár a választási eredmények meghamisítását is”.

Hadházy Heindl Péter civil jogvédővel együtt ment az épületbe, hogy megnézzék az 500 millió forintból készült, golyóálló beléptető kapukat.

Az aktivista azt mondta, az állam politikai semlegességének elve sérül Magyarországon az Orbán-kormány működése nyomán, és ezt a követelményt a leginkább az MTVA-ban sértik meg.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.