Itt tartunk: az Európai Bizottságnak közleményben kell elmagyaráznia a kormánynak, hogy nem pénzel terroristákat migránskártyával

  • MTI/narancs.hu
  • 2019. március 29.

Belpol

Hollik Istvánnak válaszolt Brüsszel.

Az Európai Bizottság nem tudta, hogy a terrorizmus gyanújával letartóztatott Hasszán F. előre feltöltött készpénzkártyát kapott Görögországban, mivel a bankkártyaprogramot nem az Európai Bizottság bonyolítja le, hanem az ENSZ Menekültügyi Főbiztosának Hivatala (UNHCR) - közölte az Európai Bizottság az MTI-hez eljuttatott nyilatkozatában pénteken.

Az uniós bizottság Hollik István kormányszóvivő pénteki sajtótájékoztatóján elhangzott kérdésére válaszolva arról tájékoztatott, hogy az említett támogatási formában Görögország által nemzetközi védelemben részesített menedékkérők részesülnek.

Ennek megfelelően az UNHCR, valamint a görög hatóságok számára ismertek a kártyatulajdonosok. A kártyákat kizárólag Görögországban lehet használni - Európában való továbbutazás esetén tehát nem -, készpénzfelvételre pedig eleve nem alkalmasak.

Azt is közölték, hogy a szóban forgó bankkártyát letiltották, miután Hasszán F. nem jelent meg a havonta végzett helyszíni ellenőrzésen. Miután elhagyta Görögországot, a belga és a magyar hatóságok közötti, az európai uniós ügyészségi szervezet  által koordinált információcserének köszönhetően fény derült arra, hogy terrorizmussal gyanúsítják, és emiatt végül letartóztatták Magyarországon.

A Fővárosi Nyomozó Ügyészség múlt pénteken vette őrizetbe terrorizmus gyanúja miatt a szíriait, aki három éve az Iszlám Állam nemzetközi terrorhálózat tagja, és 2016-ban kivégzésekben vett részt.

Hollik István egész pontosan azt kérdezte a brüsszeli testülettől, "tudomása van-e arról, hogy az Iszlám Államhoz tartozó hóhért is pénzel migránskártyával." A kormányszóvivő videója erősen azt a hamis képet sugallja, hogy Hasszán F. a terrorgyanú felmerülése után is kapott pénzt, sőt mintha egyenesen azért támogatták volna, mert terrorista.

Vajon mi lenne, ha a kormány nem ígérte volna meg a Néppártnak a Brüsszel-ellenes kampány letekerését?

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.