Megvan, miért központosították a fideszes médiát

  • narancs.hu
  • 2018. december 24.

Belpol

Hogy ilyen tökéletes szócsövei lehessenek a miniszterelnöknek.

Az Azonnali.hu szúrta ki, hogy a létező összes megyei lap átvette az alig pár ezer ember olvasta Magyar Idők karácsonyi interjúját Orbán Viktorral – amit egyébként némi kommentárral ellátva a Narancs.hu is szemlézett. Ugyanis a miniszterelnök érdekes dolgokat mondott tüntetőkről, a közelgő válságról, és természetesen ismét bírálta Soros Györgyöt.

Csakhogy a megyei lapot kritikátlanul vették át, a helyi napilapok portáljainak többségén ugyanaz a kép látható Orbánról. Mint emlékezetes, Mészáros Lőrinc, Andy Vajna és a Népszabadságot kinyíró osztrák üzletember, a miniszterelnökkel jóban lévő Heinrich Pecina előbb felvásárolta az összes vidéki lapot, majd idén bekerültek abba az alapítványba, amit Orbán Viktor bizalmasa, Liszkay Gábor irányít.

Egyre világosabb tehát, hogy a 2015-ben indított, nyíltan kormánypárti Magyar Időknek nem az a szerepe, hogy magas olvasottságot produkáljon, hanem az, hogy ellenőrzött tartalmakat gyártson, majd azokat leadja a fideszes médiaalapítványnak újrafelhasználásra. Az Azonnali megjegyzi, ilyen összehangolt interjúközlés a választásokat megelőző kampányban volt utoljára.

Tegyük hozzá, karácsonyi üzenet ide vagy oda, most, hogy szinte minden nagyobb településen voltak tüntetések, fontosnak tartották sulykolni: egy apró kisebbség demonstrál csak, a túlóratörvény nem gáz, és különben is Soros György.

(Nyitókép: Azonnali.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.