Pintér Sándor: A státusztörvény ellen felszólalók egyike sem olvasta a törvény szövegét

Belpol

„Az oktatás, nevelés színvonalának további jelentős emelkedését” eredményezi a törvény – válaszolta a belügyminiszter a Momentum oktatáspolitikusának, Tóth Endrének.

Tóth Endre a státusztörvény elfogadásakor megküldte Pintér Sándor számára a törvény ellen tiltakozó pedagógusok, diákok és szülők videós üzeneteit. A törvényről szóló „egyeztetésen” ugyanis Pintér Sándor jelenlétében nem kaphattak szót a tiltakozásokat vezető civilek.    

momentumos képviselő videójában a demonstrációk ismert arcai szólalnak meg. Palya Tamás, a Kölcsey gimnázium polgári engedetlenség miatt elbocsátott tanára szerint a státusztörvény 15 évre veti vissza a hazai közoktatást. Nagy Erzsébet, a PDSZ elnöke arra szólítja fel a belügyminisztert, hogy hagyja el a közoktatást, mert nem ért a területhez. A megszólaló diákok és szülők pedig a bosszútörvény miatti tanári pályaelhagyásra figyelmeztetik a minisztert, egyben a törvény visszavonását kérik.

E videóüzenetre küldött a válaszlevelében Pintér tájékozatlansággal vádolja a megszólalókat és kiáll a státusztörvény minőséget emelő hatása mellett. Tóth Endre a közösségi oldalán így kommentálta a miniszter levelét: „Hülyének nézi Pintér Sándor a bosszútörvény ellen tiltakozókat. Hiába jönnek a hírek a tömeges felmondásokról, az oktatásvezetésben nulla önreflexió van azzal kapcsolatban, hogy milyen súlyos károkat okozott a bosszútörvényük. De hát mit is várhatnánk 13 év tudatos oktatást lerohasztó kormányzás után?”

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.