Komoly visszhangot váltott ki ma megjelent cikkünk, amely olyan fiatalokról szól, akik eltűntként szerepelnek az Alföldi Tej dobozain, valójában azonban nincsenek eltűnve.
Az érintettek természetesen nem örültek annak, amikor megpillantották magukat a tejesdobozokon, cikkünk rövid előzetesét itt olvashatják:
De hogy lehetséges mindez?
Kárász Róbert, a kampányt szervező GAP Média tulajdonosa a rendőrségre mutat, mondván, ők a police.hu-ról szerzik az információkat, ott pedig olyan személyek szerepelnek, akik hivatalosan körözés alatt állnak. Csakhogy az általunk elért érintettek értetlenül állnak az előtt, hogy mit keres a fotójuk a tejesdobozokon, akadt köztük olyan, akinek nem is volt tudomása arról, hogy valaha eltűnt volna, így nem érti, mit keres a rendőrségi adatbázisban.
|
Cikkünkhöz megkérdeztük a rendőrséget még múlt héten, de ők a megadott határidőig, azaz lapzártánkig nem nyilatkoztak.
Ma újra nyilatkozatot kértünk tőlük, hogy miképp lehetséges mindaz, ami történt, és érdeklődtünk arról is, hogy miképp tudnák megakadályozni, hogy a jövőben ismét ilyen eset történjen. Ezt a választ kaptuk: a „rendőrség folyamatosan frissíti körözési adatbázisait. Ugyanígy naprakészen tartjuk a rendőrségi honlapon nyilvánosságra hozott körözések adatait, ott a mindenkor hatályban lévő körözések szerepelnek”.
Kérdéseinkre valódi választ nem kaptunk, a rendőrség inkább úgy tesz, mintha az adatbázisukkal nem lenne probléma, a jövőre vonatkozó kérdésünket pedig egyszerűen figyelmen kívül hagyták. Csakhogy ha nem változtatnak semmit, ilyen esetek újra és újra megtörténhetnek.
(A kampányban érintett ezerlampas.hu-n, de az Alföldi Tej honlapján sem találtunk cikkünk megjelenése után reakciót.)