Több útszakaszt is fizetőssé tesz a kormány

  • narancs.hu
  • 2023. augusztus 26.

Belpol

Évi 150 milliárdot, öt Mészáros-féle luxusjacht árát várja ettől a fideszes államvezetés. A teljes M0-ás is fizetős lehet.

Átírja az útdíjak szabályait az Építési és Közlekedési Minisztérium, az erről szóló tervezet, amit a hvg.hu ismertetett, a kormány honlapjára is felkerült. A törvény véleményezésére mindössze szűk egy hetet hagyott a minisztérium, a változtatás a hatásvizsgálat szerint évente 150,7 milliárd pluszbevételt eredményezne.

A díjköteles útszakaszok listája kibővül:

  • az M0-s autóút M1 és M5, valamint M4 és M3 közötti szakasza, ezzel a teljes út díjköteles lesz,
  • az M44-es a Lakitelek/Tiszakécske csomóponttól Békéscsabáig,az M30-as Miskolc észak és Miskolc dél közötti szakasza (eddig ez volt az egyetlen díjmentes rész ott)
  • az M6-os Bátaszék és az M6-M60 csomópont között,
  • az M4-es Jászberénytől Abony-északig és Abony-kelettől Szolnok-nyugatig,
  • és az M76-os Balatonszentgyörgytől Keszthely-Fenékpusztáig.

Az autóbuszoknak visszont nem kell e-matricát venni, a 3,5 tonna feletti teherautókra viszont bevezetik a külsőköltség-díjat (ez környezeti terheléstől, szén-dioxid kibocsátástól függ majd) és az útdíjat a főutakon növelik, a gyorsforgalmi utakon csökkentik.

Ha a javaslatot a most tervezett formában törvényerőre emelik, akkor a változások 2024. január 1-jétől lesznek érvényben.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk