Átírja az útdíjak szabályait az Építési és Közlekedési Minisztérium, az erről szóló tervezet, amit a hvg.hu ismertetett, a kormány honlapjára is felkerült. A törvény véleményezésére mindössze szűk egy hetet hagyott a minisztérium, a változtatás a hatásvizsgálat szerint évente 150,7 milliárd pluszbevételt eredményezne.
A díjköteles útszakaszok listája kibővül:
- az M0-s autóút M1 és M5, valamint M4 és M3 közötti szakasza, ezzel a teljes út díjköteles lesz,
- az M44-es a Lakitelek/Tiszakécske csomóponttól Békéscsabáig,az M30-as Miskolc észak és Miskolc dél közötti szakasza (eddig ez volt az egyetlen díjmentes rész ott)
- az M6-os Bátaszék és az M6-M60 csomópont között,
- az M4-es Jászberénytől Abony-északig és Abony-kelettől Szolnok-nyugatig,
- és az M76-os Balatonszentgyörgytől Keszthely-Fenékpusztáig.
Az autóbuszoknak visszont nem kell e-matricát venni, a 3,5 tonna feletti teherautókra viszont bevezetik a külsőköltség-díjat (ez környezeti terheléstől, szén-dioxid kibocsátástól függ majd) és az útdíjat a főutakon növelik, a gyorsforgalmi utakon csökkentik.
Ha a javaslatot a most tervezett formában törvényerőre emelik, akkor a változások 2024. január 1-jétől lesznek érvényben.