Gyorshajtott, átment a piroson, megölt egy másik autóst, majd elmenekült

  • narancs.hu
  • 2024. július 23.

Bűn

Futva távozott, de már elfogták a húszéves, holland állampolgárságú férfit.

Tragikus balesetről számolt be a Budapesti Rendőrfőkapitányság. A balesetben egy vétlen autós elhunyt, a gyorshajtó elmenekült – de már elfogták.

„Szombat hajnalban egy Mercedes sofőrje egy pesti szórakozóhelyről indult útnak két utasával. Úgy gondolta, hogy ő majd tudja mekkora sebességgel és milyen szabályok szerint vezet. A Suzukiban ülő, szabályosan közlekedő 47 éves férfinek esélye sem volt” – közölte az BRFK. – „A Róbert Károly körút és a Lehel utca kereszteződésében zöld lámpán ment át, nem ment gyorsan, még észre is vette a felé száguldó Mercedest. Fékezett, de hiába. A piroson áthajtó, balról érkező autó óriási sebességgel csapódott a vezető oldali ajtónak. A balesetet okozó 20 éves sofőr és az egyik utasa az ütközés után egy pillanatig sem gondolta, hogy felelősséget kellene vállalni, mentőt hívni, bármit segíteni, ők inkább gyáván elfutottak. A Mercedest vezető holland állampolgárságú férfit és utasát a BRFK Bűnügy Bevetési Osztályának kellett előkeríteni a fővárosban és elfogni. A Mercedesben ült még egy ember a hátsó ülésen, ő volt az egyetlen, aki nem szalad el.”

A rendőrség közlése szerint „a vétlen Suzuki vezetőjéért a helyszínen és a kórházban is mindent megtettek a mentők és az orvosok, de a végül a férfi tegnap meghalt.”

A BRFK Közlekedésrendészeti Főosztály a holland állampolgárságú sofőrt és utasát gyanúsított kihallgatásukat követően őrizetbe vették és kezdeményezték letartóztatásukat.

A kamerafelvételeket itt lehet megnézni, de csak erős idegzetű olvasóinknak ajánljuk.

Ismét a vétlen halt meg, a szabályokat semmibevevő sofőrt - aki elmenekült - elfogtuk

ISMÉT A VÉTLEN HALT MEG, ISMÉT A GYORSHAJTÁS ÖLT, A SZABÁLYOKAT SEMMIBEVEVŐ SOFŐR PEDIG EGYSZERŰEN ELMENEKÜLT. MÁR ELFOGTUK! NEM FOGJA MEGÚSZNI A FELELŐSSÉGREVONÁST, ÉS MÁSOK SEM, AKIK A GYORSHAJTÁSSAL ÉS A SZABÁLYOK SEMMIBEVÉTELÉVEL ÉLETEKET OLTANAK KI! Szombat hajnalban egy Mercedes sofőrje egy pesti szórakozóhelyről indult útnak két utasával. Úgy gondolta, hogy ő majd tudja mekkora sebességgel és milyen szabályok szerint vezet. A Suzukiban ülő, szabályosan közlekedő 47 éves férfinek esélye sem volt. A Róbert Károly körút és a Lehel utca kereszteződésében zöld lámpán ment át, nem ment gyorsan, még észre is vette a felé száguldó Mercedest. Fékezett, de hiába. A piroson áthajtó, balról érkező autó óriási sebességgel csapódott a vezető oldali ajtónak. A balesetet okozó 20 éves sofőr és az egyik utasa az ütközés után egy pillanatig sem gondolta, hogy felelősséget kellene vállalni, mentőt hívni, bármit segíteni, ők inkább gyáván elfutottak. A Mercedest vezető holland állampolgárságú férfit és utasát a BRFK Bűnügy Bevetési Osztályának kellett előkeríteni a fővárosban és elfogni. A Mercedesben ült még egy ember a hátsó ülésen, ő volt az egyetlen, aki nem szalad el. A vétlen Suzuki vezetőjéért a helyszínen és a kórházban is mindent megtettek a mentők és az orvosok, de a végül a férfi tegnap meghalt. A BRFK Közlekedésrendészeti Főosztály a holland állampolgárságú sofőrt és utasát gyanúsított kihallgatásukat követően őrizetbe vették és kezdeményezték letartóztatásukat. Az eljárást kollégáink szakértők bevonásával folytatják, hiszen rengeteg még a megválaszolandó kérdés. Az biztos, és már számtalanszor elmondtuk, hogy a gyorshajtás és a közlekedési szabályok semmibevétele az egyik vezető halálok a közlekedési balesetek közt. Ezeket a szabályszegéseket ezentúl is tűzzel-vassal üldözni fogjuk, de emellett ismét arra kérünk mindenkit, hogy inkább gondolja át, hogyan vezet. Mert utólag senki nem tudja meg nem történtté tenni a döntéseinek következményét.

Posted by BRFK Budapesti Rendőr-főkapitányság on Tuesday, July 23, 2024

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.