Krokodilkönnyek: a KFC „teljes mértékben” vállalja a felelősséget a tegnapi borzalomért

  • narancs.hu
  • 2017. október 16.

Fekete Lyuk

Csak felejtsük el gyorsan.

Közleményben fejezte ki sajnálkozását a KFC regionális igazgatója amiatt, hogy vasárnap este a Király utcai gyorsétterem biztonsági őre véresre verte Szabó Zoltánt, az Index újságíróját.

Fukcius Tamás az éttermet üzemeltető AmRest Kft ügyvezetője egyebek mellett ezt írja:

„Teljes mértékben vállaljuk a felelősséget a történtekért és hiszünk abban, hogy minden vendégünknek joga van, hogy a legjobb kiszolgálást és a legfinomabb ételeket élvezhesse nálunk, ezért megdöbbenéssel értesültünk a Király utcai KFC-ben történtekről”. Felmerül rögtön a kérdés, hogy mi a fenét is ért Fukcius a teljes mértékű felelősség alatt.

Nos, a jellegzetes bevezető után a konkrétumokról és igazán nagyvonalú gesztusokról is említést tesz az ügyvezető.

E szerint nem az ő alkalmazottjuk volt a brutális biztonsági őr, de azért sikerült kirúgatniuk; a műszakvezetőt felfüggesztették a vizsgálat lezárultáig, sőt még panaszkezelési tréninget is szerveznek munkatársaiknak.

Talán mondanunk sem kell, a megvert újságíró kérésének is (fizessenek 500 ezer forintot egy karitatív szervezetnek) szívesen tesznek eleget, már csak azért is, mert – mint írja – más vágyuk sincs: „örömmel támogatunk egy magyar karitatív szervezetet, alapítványt. Hiszünk benne, hogy minden cégnek támogatnia kell a közösséget”.

Ugye, milyen megható!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.