Animációs film

A kis kedvencek titkos élete

Film

Hogy mennyire egyszerű kis filmmel állunk szemben, azt jól mutatja, hogy könnyen összefoglalhatjuk a tartalmát egyetlen mondatban. Például: Mit csinálnak a házikedvenceink, amikor nem vagyunk otthon? Vagy: Toy Story állatokkal. A kis kedvencek titkos élete nem lesz éjszakába nyúló, mélyenszántó társalgások kiindulópontja gyerek és szülő között, de ez talán nem is baj, hiszen lassan már teljesen elszokunk a tét nélküli idétlenkedéstől az animációs filmekben a sok filozofálás közepette (maga a film rendezője is szántott már mélyebben a Gruval).

Max, a szimpatikus kis Jack Russell terrier gondtalanul éldegél imádott gazdájával, és legnagyobb problémája, hogy a nő reggelenként elmegy otthonról. Aztán egy nap hazaállít egy trónbitorlóval, a nagy melák Duke-kal. A gazdi figyelméért vívott harcuk messzire visz és a küzdelmes hazaúton persze össze is barátkoznak (a film egyúttal óda New York fel- és alvilágához).

Fergeteges állatfigurák sora lép elénk: a szappanopera-rajongó pomerániai, Hógolyó, a radikális, gazdiellenes lázadóvezér vagy Tibériusz, a sima modorú, vérengző vadászsólyom. A sok figura közt már csak az érzelmi tétnek nem marad hely (egyedül Duke előző gazdájának történetében csillan meg egy kis könnyfakasztás lehetősége), s az így felszabadult űrt a készítők ellenállhatatlan gegekkel töltik ki (ezek egyik kétségtelen csúcspontja a Max delíriumos látomásában Busby Berkeley-táncot járó kolbászok csoportja). A kis kedvencek jóval az átlag fölött teljesít, de azért a nagy animációktól távol van.

Forgalmazza a UIP–Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.