Animációs film

A kis kedvencek titkos élete

Film

Hogy mennyire egyszerű kis filmmel állunk szemben, azt jól mutatja, hogy könnyen összefoglalhatjuk a tartalmát egyetlen mondatban. Például: Mit csinálnak a házikedvenceink, amikor nem vagyunk otthon? Vagy: Toy Story állatokkal. A kis kedvencek titkos élete nem lesz éjszakába nyúló, mélyenszántó társalgások kiindulópontja gyerek és szülő között, de ez talán nem is baj, hiszen lassan már teljesen elszokunk a tét nélküli idétlenkedéstől az animációs filmekben a sok filozofálás közepette (maga a film rendezője is szántott már mélyebben a Gruval).

Max, a szimpatikus kis Jack Russell terrier gondtalanul éldegél imádott gazdájával, és legnagyobb problémája, hogy a nő reggelenként elmegy otthonról. Aztán egy nap hazaállít egy trónbitorlóval, a nagy melák Duke-kal. A gazdi figyelméért vívott harcuk messzire visz és a küzdelmes hazaúton persze össze is barátkoznak (a film egyúttal óda New York fel- és alvilágához).

Fergeteges állatfigurák sora lép elénk: a szappanopera-rajongó pomerániai, Hógolyó, a radikális, gazdiellenes lázadóvezér vagy Tibériusz, a sima modorú, vérengző vadászsólyom. A sok figura közt már csak az érzelmi tétnek nem marad hely (egyedül Duke előző gazdájának történetében csillan meg egy kis könnyfakasztás lehetősége), s az így felszabadult űrt a készítők ellenállhatatlan gegekkel töltik ki (ezek egyik kétségtelen csúcspontja a Max delíriumos látomásában Busby Berkeley-táncot járó kolbászok csoportja). A kis kedvencek jóval az átlag fölött teljesít, de azért a nagy animációktól távol van.

Forgalmazza a UIP–Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."