Film

A szépség és a szörnyeteg

  • - kg -
  • 2017. április 30.

Film

Ewan McGregor bár elég megtörtnek tűnt a Trainspotting 2-ben, de most ismét régi fényében tündököl. Még jó, hiszen egy gyertyatartót kelt életre, egy háromkarú háztartási alkalmazottnak kölcsönzi a hangját. A gyertyatartóvá átlényegülő színészek között nincsen párja, megjelenése úgy gyertyailag, mint nyelvileg mérföldkő: végre megszületett a „három végén égeti a gyertyát” kifejezés! A jóval akartuk kezdeni, és a gyertyatartó jó: igazi telitalálat. Persze csak egy másolat ő, mint itt mindenki más; őgyertyasága is a ’91-es rajzfilmből lett átemelve. Megy ez az átemelgetés egy ideje a Disney-nél, a rajzolt figurákból hús-vér szereplők lesznek: a Hamupipőke nem volt kínos, A dzsungel könyve meg úgy festett, mint egy épkézláb mese, melynek a helyén van a szíve. A szépség és a szörnyeteg szíve valahol a kassza és a marketingosztály között van. Hátha összejön a következő board-meetingen az 50 százalék plusz 1 szavazat a gyertyának, és az ő életét filmesítik meg legközelebb, nem A szépség és a szörnyeteg párkapcsolati bonyodalmait bontják ki a folytatásban, hiszen már most is teljesen érdektelenek a főszereplők, hiába a sok szőr és az igyekezet. Ha valakit egy csészikének becézett kicsi findzsa is lejátszik a színről, ott szoktunk szemérmesen színészi kihívásokat emlegetni, de Emma Watson kihívásainak felsorolásától eltekintünk. Végül is, valami jó csak van abban, ha valami annyira kong az ürességtől, annyira semmilyen, mint ez a frissen is ezerévesnek tűnő, ásatag produkció. Például nagy kedvet csinál a rajzfilmnek.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.