Úgy tűnik, nem öt, hanem hét kaszinót lehet majd egyszerre üzemeltetni

  • narancs.hu
  • 2020. június 4.

Gazdaság

Garancsi örülhet?

Eddig maximum öt kaszinója lehetett annak a szerencsejáték-szervezőnek, akivel megállapodott a kormány, azonban a jövő évi költségvetést megalapozó törvényjavaslatból az derül ki, hogy ez a szám felmegy hétre – írja a Privátbankár.

Garancsi István

Garancsi István

Fotó: MTI

A nemrég elhunyt Andy Vajnának csak öt kaszinója volt, amelynek a koncessziós joga Garancsi Istvánhoz vándorolt. Így az ő érdekkörében jelenleg hat kaszinó van, mert egy soproniban is érintett. A törvénytervezet szerint hamarosan Nyugat-Magyarországon is nyílhat egy új kaszinó, ha ezt Garancsi nyitná meg, akkor már héttel rendelkezne. Továbbá a jövőben kiemelt nemzetgazdasági érdek lesz, hogy Magyarországon ki üzemeltethet kaszinókat, amiről a kormány dönt.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.