Önként bement a kórházba a koronavírus-gyanús XVIII. kerületi beteg

  • narancs.hu
  • 2020. március 6.

Katasztrófa

Úgy tudni, a Szent László Kórházból vizsgálat nélkül elengedték őt is és családját is.

Mint arról beszámoltunk, péntek reggel egy XVIII. kerületi szakrendelőben jelentkezett egy ott élő holland férfi, aki magas lázra és fejfájásra panaszkodott. A háziorvos koronavírus-gyanú miatt hívta  a mentőket, a férfi azonban a mentők kiérkezése előtt önkényesen távozott az elkülönítőből.

Szaniszló Sándor helyi polgármester a hvg.hu-nak erről azt mondta, a férfi másfél órával később magától bement a Szent László Kórházba óvodás korú gyermekével - aki úgy tudni, reggel még bement a csoportjába - és a nagymamával együtt, de Szaniszló tudomása szerint itt végül nem vizsgálták meg őket.

A férfinál azért merült fel a koronavírus gyanúja, mert lázas, levert volt, fejfájásra panaszkodott és napok óta köhögött, illetve azt mondta, kapcsolatba került olyannal, aki fertőzött volt. Szaniszló úgy tudja, a kórházban a férfi már azt állította, nem találkozott senkivel, aki koronavírusos, ezért vizsgálat nélkül kiengedték.

A szakrendelő megfellebbezte ezt a döntést – közölte a polgármester, de azt nem tudni, hogy ilyenkor mi történik, hiszen erre még nem volt precedens.

Szaniszló az Indexnek azt mondta, a férfi azért távozott a szakrendelőből, mert egy órát várt a mentőkre, ezután inkább maga ment be a kórházba. Azt nem tudni, hogy mivel közlekedett mindeközben.

A polgármester azt is elmondta, hogy a férfi gyerekének óvodáját az előírtaknak megfelelően fertőtlenítették, de azt nem árulta el, hogy melyik óvodáról volt szó.

További híreink a koronavírusról itt!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.