Ungarische Wirtschaft

  • narancs.hu
  • 2017. június 28.

Képzőművészet

A bécsi kiállítás ténylegesen megmutatta, milyen ma Magyarország.

A bécsi magyar kulturális intézetben Real Hungary (Valódi Magyarország) címmel nyílt kiállítás. A megnyitót megelőző események azonban sajátos módon mutatták meg a real Magyarországot - számol be az artportal.hu a tegnap történtekről.

A kiállítás megnyitója előtt Molnár Mária, a Collegium Hungaricum igazgatója telefonon utasította az intézet munkatársait, hogy távolítsák el a falról Borsos Lőrinc tirptichonját.

A kifogásolt darab a See No Evil, Hear No Evil, Speak no Evil (2017) című festmény, a magyar trikolór három változatban, ami egyfajta játék a magyar zászlóval, és ha már mindenképpen direkt jelentéseket keresünk, éppenséggel arab országok zászlóira emlékeztetett – magyarázza a mű jelentését a portál.

false

 

Fotó: Király András / artportal.hu

A mű abszolút benne volt a kiállítási tervben, szállítólevél van róla, tehát az intézményt nem érhette váratlanul a jelenléte.A művészpáros két tagja, ragaszkodott ahhoz, hogy maguk akasszák le a műveket a falról, és dokumentálják is mindezt.

false

 

Fotó: Király András / artportal.hu

A lap állítása szerint a kiállításon számos más kritikus szellemű kép is a falon maradt.

A Real Hungary kiállítás az Esterházy Művészeti Díj 2009 és 2015 közötti díjazottjainak munkáiból mutat be egy válogatást, amely a magyar realista ábrázolás tradícióját gazdagító alkotásokra fókuszál.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.