Ungarische Wirtschaft

  • narancs.hu
  • 2017. június 28.

Képzőművészet

A bécsi kiállítás ténylegesen megmutatta, milyen ma Magyarország.

A bécsi magyar kulturális intézetben Real Hungary (Valódi Magyarország) címmel nyílt kiállítás. A megnyitót megelőző események azonban sajátos módon mutatták meg a real Magyarországot - számol be az artportal.hu a tegnap történtekről.

A kiállítás megnyitója előtt Molnár Mária, a Collegium Hungaricum igazgatója telefonon utasította az intézet munkatársait, hogy távolítsák el a falról Borsos Lőrinc tirptichonját.

A kifogásolt darab a See No Evil, Hear No Evil, Speak no Evil (2017) című festmény, a magyar trikolór három változatban, ami egyfajta játék a magyar zászlóval, és ha már mindenképpen direkt jelentéseket keresünk, éppenséggel arab országok zászlóira emlékeztetett – magyarázza a mű jelentését a portál.

false

 

Fotó: Király András / artportal.hu

A mű abszolút benne volt a kiállítási tervben, szállítólevél van róla, tehát az intézményt nem érhette váratlanul a jelenléte.A művészpáros két tagja, ragaszkodott ahhoz, hogy maguk akasszák le a műveket a falról, és dokumentálják is mindezt.

false

 

Fotó: Király András / artportal.hu

A lap állítása szerint a kiállításon számos más kritikus szellemű kép is a falon maradt.

A Real Hungary kiállítás az Esterházy Művészeti Díj 2009 és 2015 közötti díjazottjainak munkáiból mutat be egy válogatást, amely a magyar realista ábrázolás tradícióját gazdagító alkotásokra fókuszál.

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.