Ungarische Wirtschaft

  • narancs.hu
  • 2017. június 28.

Képzőművészet

A bécsi kiállítás ténylegesen megmutatta, milyen ma Magyarország.

A bécsi magyar kulturális intézetben Real Hungary (Valódi Magyarország) címmel nyílt kiállítás. A megnyitót megelőző események azonban sajátos módon mutatták meg a real Magyarországot - számol be az artportal.hu a tegnap történtekről.

A kiállítás megnyitója előtt Molnár Mária, a Collegium Hungaricum igazgatója telefonon utasította az intézet munkatársait, hogy távolítsák el a falról Borsos Lőrinc tirptichonját.

A kifogásolt darab a See No Evil, Hear No Evil, Speak no Evil (2017) című festmény, a magyar trikolór három változatban, ami egyfajta játék a magyar zászlóval, és ha már mindenképpen direkt jelentéseket keresünk, éppenséggel arab országok zászlóira emlékeztetett – magyarázza a mű jelentését a portál.

false

 

Fotó: Király András / artportal.hu

A mű abszolút benne volt a kiállítási tervben, szállítólevél van róla, tehát az intézményt nem érhette váratlanul a jelenléte.A művészpáros két tagja, ragaszkodott ahhoz, hogy maguk akasszák le a műveket a falról, és dokumentálják is mindezt.

false

 

Fotó: Király András / artportal.hu

A lap állítása szerint a kiállításon számos más kritikus szellemű kép is a falon maradt.

A Real Hungary kiállítás az Esterházy Művészeti Díj 2009 és 2015 közötti díjazottjainak munkáiból mutat be egy válogatást, amely a magyar realista ábrázolás tradícióját gazdagító alkotásokra fókuszál.

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.