Ungarische Wirtschaft

  • narancs.hu
  • 2017. június 28.

Képzőművészet

A bécsi kiállítás ténylegesen megmutatta, milyen ma Magyarország.

A bécsi magyar kulturális intézetben Real Hungary (Valódi Magyarország) címmel nyílt kiállítás. A megnyitót megelőző események azonban sajátos módon mutatták meg a real Magyarországot - számol be az artportal.hu a tegnap történtekről.

A kiállítás megnyitója előtt Molnár Mária, a Collegium Hungaricum igazgatója telefonon utasította az intézet munkatársait, hogy távolítsák el a falról Borsos Lőrinc tirptichonját.

A kifogásolt darab a See No Evil, Hear No Evil, Speak no Evil (2017) című festmény, a magyar trikolór három változatban, ami egyfajta játék a magyar zászlóval, és ha már mindenképpen direkt jelentéseket keresünk, éppenséggel arab országok zászlóira emlékeztetett – magyarázza a mű jelentését a portál.

false

 

Fotó: Király András / artportal.hu

A mű abszolút benne volt a kiállítási tervben, szállítólevél van róla, tehát az intézményt nem érhette váratlanul a jelenléte.A művészpáros két tagja, ragaszkodott ahhoz, hogy maguk akasszák le a műveket a falról, és dokumentálják is mindezt.

false

 

Fotó: Király András / artportal.hu

A lap állítása szerint a kiállításon számos más kritikus szellemű kép is a falon maradt.

A Real Hungary kiállítás az Esterházy Művészeti Díj 2009 és 2015 közötti díjazottjainak munkáiból mutat be egy válogatást, amely a magyar realista ábrázolás tradícióját gazdagító alkotásokra fókuszál.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.