Hat településen télen is a szabad ég alatt várják a vonatot az utasok

  • narancs.hu
  • 2024. január 5.

Kis-Magyarország

Megakadt a MÁV vasútállomás-felújítási programja, a régi épületeket elbontották, újak azonban még nem épültek.

Két éve kétmilliárdos vasútállomás-felújítási programot indított a MÁV, hat településén azonban egyelőre csak odáig jutottak, hogy bár a régi állomásépületeket elbontották, a beruházásokat még nem kezdték el, így téli fagyok idején is a szabad ég alatt várakoznak az utasok – derül ki a 24.hu riportjából.

Tiszaalpáron tavaly szeptemberben dózerolták le a sínek mellett álló kétszintes házat, amelyben egykor az állomásfőnök is lakott. Az ötezer lakosú település vasúti megállója jelenleg egy üres, saras terület, ahol csak egy menetrendtábla és néhány pad maradt infrastruktúrának. Az önkormányzatnál ugyan tudnak a vasúttársaság építési terveiről, Vancsura István polgármester elmondása szerint pedig a település próbálta elérni, hogy átvehessék a régi épületet. A polgármester a portál megkeresésre elmondta, az épület szerkezete jó állapotban volt, csak a tetőt kellett volna kijavítani,

mégis kiadták a parancsot, hogy el kell tüntetni, mindent eltakarítottak, még a vécét is.

Hasonlóan járt a Hajdú-Bihar megyei Szerep is. Győri Balázs alpolgármester szerint a korábbi épületet közel 15 évig az önkormányzat bérelte, ám utána a MÁV teljesen elhanyagolta a végül romossá vált házat. A vasúttársaság 2015-ben mondta fel a szerződést. Az alpolgármester elmondta, naponta legalább száz utas használja a község „vasútállomását”, május óta azonban a szélben és az esőben is kint kell ácsorogniuk a peronon, mert semmi védettebb építmény nem maradt. Tiszaalpáron és Szerepen is a MÁV-ot hibáztatják a kialakult helyzetért, főként mivel az utóbbi hónapokban érdemi választ sem tudtak kicsikarni a cégtől, így egyáltalán nem kaptak információt arról, mikor kezdenek bele az új épületek felhúzásába. Az elmúlt egy-másfél évben az ország különböző részein összesen hat helyen, Tiszaalpár és Szerep mellett Nyírbogáton, Sárrétudvariban, Basahalmon és Püspökhatvanban bontották le a régi állomást, az új építése azonban elmaradt.

A lap forrásai szerint 2022 nyarán már a kiírás előtt állt a várókra vonatkozó közbeszerzés, azonban közbejött, hogy kormányzati szinten beruházási stopot rendeltek el.

A 24.hu úgy tudja, elkészültek az épületek beltéri bútorai és raktárban állnak a biciklitárolók is, az ügy ráadásul már a MÁV új igazgatóságtanácsát is megjárta. Megkeresésükre a MÁV közölte, szó sincs arról, hogy leállították volna a programot, 10 településen már befejeződtek a fejlesztések, 3 helyszínen zajlik az épület-felújítás, 13 kistelepülésre pedig utasvárók épülnek majd. A vasúttársaság szerint várhatóan 2024-ben, a sikeres közbeszerzési eljárást követően az érintett helyszíneken is megkezdődhet a beruházás.

(Címlapképünk illusztráció)

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Bányai Kelemen Barna: Engem a szerelem vezérelt

A színész hat éve tagja a Katona József Színház társulatának, de sokfelé játszik, most épp a Radnótiban volt bemutatója. Az Ördög Tamással folytatott munkáról, a Tarnóczi Jakab-féle Extázisról és a Mohácsi testvérekről is beszéltünk vele, s persze szó esett a filmezésről is.