Anális gólöröm Dunakeszin

Pornóztak az önkormányzati sportpályán

  • - zsip -
  • 2012. április 11.

Kis-Magyarország

A hazai futballkatlanokban ismeretlennek számító Anál Futball Club játékosai tartottak edzést a dunakeszi sportpályán. A csapatnak kizárólag hölgy tagjai voltak, az edzést követően leginkább egymást kényeztették, az öltöző és a zuhanyzó titkairól filmet forgattak. Merthogy egy pornófilm kedvéért mímelték az edzést az önkormányzati tulajdonban lévő pályán. A helyi LMP tiltakozik.

Egy napfényes napon, még 2010-ben csinos lányok bújtak mezbe, majd vetették azt gyorsan le a Dunakeszi Kinizsi Utánpótlás Sport Egyesület (DKUSE) futballpályáján. Az Anál Futball Club (AFC) színeiben olyan nevek szerepeltek, mint Aleska Diamond, Tara Pink, Miss Caresse és Cipriana. Az AFC azonban nem közönség, hanem kamerák előtt játszott, hiszen a Marc Dorcel jegyezte francia pornóbirodalomhoz tartozik. (Dorcelnek köszönhető például a világ első háromdimenziós pornótékája is.) Mint az az Anal Football Club című film ajánlójából kivehető, a labdás edzést követően a tusolóba, majd a masszőrpadra vonultak a csapat tagjai, akik – egyesületi nevüknek megfelelően – egymást, illetve „edzőjüket” juttatták különféle orális gyönyörökhöz, és ezt rögzítették is.

A forgatásról a közelmúltban szerzett tudomást Lukácsi Bálint: Dunakeszi LMP-s képviselője vizsgálóbizottságot akar létrehozni a történtek tisztázására. A képviselő be is adta erre vonatkozó javaslatát, csakhogy a pénzügyi, jogi, ügyrendi bizottság úgy ítélte meg, ezt csak zárt ülésen tárgyalhatja a képviselő-testület. Lukácsi ennek azonban nem látta értelmét, ezért visszavonta a beadványt. Lukácsi a narancs.hu-nak értetlenségét fejezte ki a bizottság minősítése miatt, mivel az ügynek nincsen személyes vonatkozása, és gazdasági érdeket sem sért, amely alapján elrendelhető a zárt ülés. „Gyerekeket nevelő intézményben nem erkölcsös ilyen eseményt tartani. Szeretnénk pontot tenni az ügy végére, hogy több ilyen ne fordulhasson elő” – tette hozzá. A képviselő kérdéseket tett fel a polgármesternek és a producer cégnek is, de választ még nem kapott azokra. Többek között arra volt kíváncsi, ki adott engedélyt a forgatásra, ha kötöttek szerződést, az mire vonatkozott, illetve ki írta azt alá, valamint mennyit kapott ezért a sportklub.

A DKUSE-ben történt pornózásnak azért lehetnek politikai vonatkozásai, mert az egyesület a helyi önkormányzat tulajdonában van. A futballon kívül asztaliteniszt, strandröplabdát, kézilabdát, sakkot oktató klub évi nyolcmillió forintot kap Dunakeszitől, ezt az összeget még pályázati forrásokból tudja kiegészíteni. A klub elnöke Seltenreich József, a helyi Fidesz-frakció vezetője, sport- és ifjúsági tanácsnok, egyben a Dunakeszi Gazdasági Ellátó Szolgálat vezetője. Telefonon és írásban is kérdeztük, ám a politikus nem nyilatkozott arról, hogy mi a véleménye a pornóforgatásról, s hogy magát, esetleg mást felelősnek tartja-e a történtekért. Ugyancsak kérdeztük a film producerét, de tőle sem kaptunk választ.

Az LMP a következő testületi ülésre ismét beterjeszti javaslatát, ragaszkodva a nyílt tárgyaláshoz.

-----

Cikkünk megjelenése után Dunakeszi önkormányzata közleményt adott ki, melyben azt állítják, hogy sem ők, sem a sportegyesület elnöke nem tudott a forgatásról, és hogy ismeretlen tettes ellen feljelentést tesznek. A közlemény teljes szövege:

Sem Dunakeszi Város Önkormányzatának, sem a Kinizsi Sportegyesület elnökének nem volt tudomása arról, hogy a városi sportpályán az előző önkormányzati ciklusban felnőtt tartalmú filmet forgattak. Engedélyt ilyen jellegű tevékenységre nem adtak.

A film létezésére az LMP helyi képviselője hívta fel a nyilvánosság figyelmét. Ezt követően a képviselő-testület az év márciusi ülésén arról döntött, hogy a városi tulajdonban lévő sportingatlanokat a sportegyesületek csak saját sportcélra használhatják.

Tekintettel arra, hogy az önkormányzat fontosnak tartja a kérdés tisztázását, a város polgármestere és az egyesület elnöke ismeretlen tettes ellen büntetőfeljelentést tesz a rendőrségen.

Dunakeszi, 2012. április 12.                                                                                                     Szabó Katalin

sajtóreferens

Dunakeszi Város Önkormányzata

 

(Ha ilyen, vagy ehhez hasonló vidéki történettel találkozik, kérjük, küldje el a kismagyarorszag [at] narancs [dot] hu-ra)

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.