A tüntető gazdák körbevették Rómát

  • narancs.hu
  • 2024. február 7.

Külpol

Traktorok ante portas!

Az olasz főváros körül traktorokkal tüntető gazdák a szabad ég alatt töltötték az éjszakát, és nem hajlandóak távozni annak ellenére, hogy egyelőre nem kaptak engedélyt a Rómába való belépésre. A gazdacsoportok vezetői és a római prefektúra képviselői szerdán folytatják az egyeztetést a traktorok esetleges bevonulásáról Rómába.

Lamberto Giannini prefektus kedd estig nem engedélyezte, hogy a gépek behajtsanak a fővárosba. A hatóságok alaposan megfontolják az engedélyez megadását, mert ha Róma megnyitja kapuit a traktorok előtt, más olasz városokat is "megszállhatnak" a tüntetők, akiket eddig sikerült a városok határában feltartóztatni.

A gazdatüntetések résztvevői hangoztatták, hogy ha nem kapnak mielőbbi választ, akkor pénteken a római körgyűrűn fognak felvonulni, ami közlekedési káoszhoz vezethet. Számításaik szerint addigra mintegy 1500 vagy annál is több traktor érkezhet a fővároshoz.

Róma körül négy ponton gyülekeznek az egész országból érkező járművek. A legtöbben a Via Nomentana országút mentén sorakoztak fel. A legmesszebbről egy fiatal agrárvállalkozó érkezett, aki Pisából indult traktorával, és tizennégy óra alatt tette meg az utat Rómáig.

A tüntető olasz gazdák a hazai minőségi agrár- és élelmiszeripari termékek védelmét szorgalmazzák, a műhús betiltását, az agrárágazat kiemelt támogatását kérik az Európai Uniótól szigorítások helyett, valamint a mezőgazdaságban dolgozó fiatalok segítését. Az egyik gazdacsoportot vezető Danilo Calvani úgy nyilatkozott, követeléseik között szerepel az is, hogy eltöröltessék az Európai Unió kétoldalú agrármegállapodásait olyan nem uniós országokkal, amelyek "tönkreteszik" a tagállamok mezőgazdaságát.

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).