Kiengedték a kórházból Navalnijt

  • MTI/narancs.hu
  • 2020. szeptember 23.

Külpol

A felépülés reményével kecsegtet a megmérgezett orosz ellenzéki politikus állapota.

Szerdán kiengedték a berlini Charité kórházból Alekszej Navalnij orosz ellenzéki politikust, akit súlyos mérgezés után szállítottak Németországba augusztus 22-én.

Navalnij állapota orvosai szerint kellően javult ahhoz, hogy járóbeteg-ellátás keretében folytassák kezelését. A politikus összesen 32 napot töltött a Charité kórházban, ebből 24-et az intenzív osztályon. Jelenlegi állapota és egészsége javulásának üteme a teljes felépülés reményével kecsegtet, ugyanakkor egyelőre lehetetlen felmérni az esetleges hosszú távú károkat.

Navalnij nemrég még nem ismerte meg az ismerőseit, beszélni alig tudott, járni pedig egyáltalán nem. Bár állapota azóta javult, elmondta: továbbra is gyengének érzi magát, és a legalapvetőbb mozdulatok is nehézséget okoztak neki.

Alekszej Navalnij, Vlagyimir Putyin elnök egyik legismertebb bírálója, augusztus 20-án rosszul lett és kómába esett a Tomszk-Moszkva repülőjáraton. A repülőgép egészségügyi kényszerleszállást hajtott végre Omszkban, ahol Navalnijt szakemberek vették kezelésbe, majd augusztus 22-én a hozzátartozói kérésére Berlinbe szállították.

A 44 éves Navalnij szervezetéből vett minták alapján a német hadsereg vegyifegyver-szakértői azt állapították meg, hogy az ellenzéki politikust az egykori Szovjetunióban kifejlesztett Novicsok típusú harci idegmérgek egyik fajtájával mérgezték meg. Ezt egy francia és egy svéd laboratóriumi vizsgálat is megerősítette.

Angela Merkel német kancellár egy sajtótájékoztatón arról beszélt, egyértelmű bizonyítékaik vannak a mérgezésre, ami kísérlet volt arra, hogy elhallgattassák az ellenzéki politikust. Merkel szerint ez komoly kérdéseket vet fel, amelyekre az orosz kormánynak kell válaszolnia.

Moszkva a maga részéről természetesen tagadja, hogy köze lenne Navalnij "rosszullétéhez", és az oroszok a német vizsgálatok eredményét is kétségbe vonták.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.