Parászka Boróka: „Ez valóságos sajtóapokalipszis”

szerző
narancs.hu
publikálva
2018. jan. 30., 16:01
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

A marosvásárhelyi újságírót a határon túli orbáni alkukról, és az őt ért magyarországi támadásokról kérdeztük.

A magyar kormány 1,45 milliárd forintot adott egyetlen egyesületnek az erdélyi magyar sajtó támogatására. Miután interjúalanyunk megírta, mi állhat a háttérben, durva lejárató kampány indult ellene. Lapunk korábbi rendszeres szerzőjét az erdélyi magyar belviszonyokról, Mihai Tudose – immár exkormányfő – botrányos kijelentéséről és a román emlékezetpolitikáról is faggattuk.

A teljes interjút csütörtökön megjelenő lapszámunkban olvashatja, addig is itt egy ízelítő a beszélgetésből.

Magyar Narancs: Miközben számos, egykor vagy ma is Simicska Lajoshoz köthető erdélyi magyar újság áll a csőd szélén, a magyar kormány 1,45 milliárd forintnyi sajtótámogatást ad egy olyan szervezetnek (Erdélyi Médiatér Egyesület), amely egy néhány éve működő portált tart fenn, a Főtér.ro -t. Ekkora összeg hány szerkesztőséget menthetne meg?

Parászka Boróka: Az Erdélyi Magyar Televízió (ETV) a legnagyobb magyar sajtótermék, amennyiben teljes erdélyi lefedettséggel dolgozó audiovizuális média – nekik ez tízéves költségvetésük, amit most egyetlen kicsi kolozsvári egyesület kapott meg. De példának lehetne felhozni a román közrádió székelyföldi stúdióját, a Marosvásárhelyi Rádiót, ahol én is dolgozom. Ez is költségesebb média, hiszen három különböző nyelvű szerkesztőséget működtet, magyart, románt és németet, lefedettsége Brassótól Kolozsvárig terjed, napi kétszázezer hallgatóval. Az 1,45 milliárd négyévi költségvetése ennek a rádiónak. Fontos megjegyezni, hogy a határon túli magyaroknak nem igazán volt eddig sem független médiája, ugyanis voltak az RMDSZ által finanszírozott, illetve „Fidesz-médiának” nevezett újságok, az utóbbiak Simicska érdekeltségébe tartoznak. Ilyen a Krónika napilap, az Erdélyi Napló hetilap, a Hírlap napilap-család és a Székelyhon portál. Ezek jelenleg a csőd szélén állnak, illetve az RMDSZ is elkezdett kiszállni néhány lap mögül, egyetlen felületet tartott meg, a maszol.ro-t, amelynek szintén többéves költségvetését teszi ki a magyar állam említett támogatása. Az RMDSZ-nek csökkennek a forrásai, a még meglévő anyagi hátteret az ETV-re és a Maszolra fordítja.


szerző
narancs.hu
publikálva
2018. jan. 30., 16:01
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Ezt már olvasta?

Kommentek

Rendezés:
  1. 1
    rworse
    2018. január 30., kedd 22:20
    A Vezér nem lélekben akar tizenötmillió magyar miniszterelnöke lenni, hanem tizenötmillió magyar lelkében.
  2. 2
    naki
    2018. január 31., szerda 09:46
    A nem körözött, köztörvényes közpénztolvaj és EU-s pénz-tolvaj, lógó tökű diktátor, a más emberektől ellopott pénzt osztja a bérenceinek. Ez nem nemzetpolitika, hanem a maffia működési elve. A meglopottaknak nincs módjuk jogorvoslatot nyerni. Lassan be kell hívni az ENSZ-csapatokat Magyarországra, hogy segítsék törekvéseinket a fleszabadulásra.

Komment írásához vagy regisztrálj

Legfrissebb Narancs

„Nem kérünk bocsánatot”
Interjú „Tibi atyával”
Interjú Palkovics Lászlóval
Mi lesz az MTA-intézetekkel?
Évadnyitó melléklet
Jordán Adél, Carly Wijs, Pintér Béla színháza
Tartalomjegyzék Legfrissebb Narancs

Kis-Magyarország

még több Kis-Magyarország...

best of Narancs

Vélemény

még több Vélemény...