A patkányelit csendőrterrorja – Barcs Miklós a betiltott PICSA-koncertről

Lokál

Elmarad a HétköznaPI CSAlódások szeptember 14-re tervezett koncertje Kiskunhalason, mert az ottani Freedom Music Club tulajdonosa már most törölte az eseményt, állítólag a polgármesteri hivatalból szóltak le neki. Az esetről kikértük Dr. Flash, vagyis Barcs Miklós, a Flash 50+-os frontemberének, a júliusi Flash Fasztivál megálmodójának véleményét.

magyarnarancs.hu: Érdemes egy punkzenekarnak Orbán-ellenes turnét szerveznie?

Dr. Flash: Manapság szinte csak azt érdemes, turnérozni, amíg csak lehet!

magyarnarancs.hu: Érdekel-e ez bárkit?

DF: Akit nem érdekel, az húzzon rabszolgának valamelyik fostos főispán haláltelepére szarszippantónak!

false

 

Fotó: Legát Tibor

 

magyarnarancs.hu: Mi a véleményed a kiskunhalasi önkormányzat lépéséről?

DF: A hivatalok fosnak a legjobban, a félelem terjed, mint a száraz lepra. Most a megélhetésüket, a pénzüket féltik az emberek ettől a rablóbandától. Elfoglalták az államon keresztül az országot, és mindent ellopnak. A klub (szabadság nevű ráadásul!) vezetőjének simán fel kellett volna léptetnie a Picsáékat, de beszart a tetves kiskirály cenzoroktól!

magyarnarancs.hu: Mennyire jellemző manapság az ilyen eljárás?

DF: Rejtve mindig is ez volt, töretlenül ezer éve, a patkányelit csendőrterrorja. Aczél és Erdős Péter óta semmi nem változott. Volt egy kis fellélegzés, amikor ezek az elit csótányok bizonytalankodtak, egy kevés, de felejthetetlen hatalomnélküliség a rendszarváltozáskor, aztán visszakapaszkodtak egymás túros hátán Orbány vezérletével a hatalomba. Úgyhogy maradt a jól bejáratott cenzúra

magyarnarancs.hu: A Flash került-e valaha ilyen helyzetbe?

DF: Minket eleve meg se mernek hívni.

magyarnarancs.hu: Ha összehasonlítod a mostanit a rendszerváltás előtti időkkel, látsz-e különbséget, és ha igen, mit?

DF: A rendszarváltás előtti politikai jellegű bizonytalanságban tartást felváltotta a megélhetési, pénzügyi terror. A rablóállam csak a talpnyalóinak csorgat, aki beugat, mehet kukázni. Mindenhova elér a kezük, nyilvántartó terrorfélét működtetnek, lásd Kubatov. A szotyisféreg a saját kiskirályaival a régi szart próbálja kiszorítani, a rohadék téeszelnökök legaljasabb rabszolgáztató modorában.

magyarnarancs.hu: A Flash készül valamiféle demonstrációra a PICSA mellett?

DF: A Picsával jó lenne végre egy közös koncert! Egyelőre itt a régi basszerük, Balha Vilmos Willy (+2006) két szösszenete, ez meg ez Gróf Balázs mappájábul. Na, ez a punk, basszátokmeg!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.