Meghalt a villamoson, hat és fél órán át senki nem vette észre, de a BKV szerint teljesen rendben van ez így

  • narancs.hu
  • 2018. február 16.

Lokál

A férfi halálát szívmegállás okozta.

A Bors számol be arról, hogy meghalt a 17-es villamoson egy 73 éves férfi, akinek leállt a szíve. Ám hat és fél órán keresztül senki nem vette észre, hogy a férfi elhunyt, így fél napot utazott holtan a járaton.

A bulvárlapnak a férfi özvegye mesélte el a történteket. Férje a Déli pályaudvartól két megállónyira dolgozott, így a 17-es villamossal csak néhány percig kellett volna utaznia. De nem szállt le a járatról, így valószínűleg már a második megálló előtt elhunyt. A villamosvezetőnek viszont csak délután fél kettő körül szólt valaki, hogy „úgy néz ki, mintha valaki rosszul lenne, de lehet, hogy már nem is él, mert nagyon sápadt”. A vezető megállította a villamost, majd kihívta a mentőket.

Az asszonyt végül a rendőrök hívták fel, hogy férje valószínűleg órákkal korábban meghalt. Szerinte azért megdöbbentő, ami történt, mert a villamosvezető a végállomáson a szerelvényen halad át, hogy átüljön a másik vezetőfülkébe, így többször is feltűnhetett volna neki a nem mozduló férfi.

Az Andy Vajna tulajdonolta lap megkérdezte a BKV-t is, ahonnan az alábbi válasz érkezett:

„A villamos vezetője hátrament, majd intézkedést kért. Mivel ezelőtt senki nem jelzett, pontosan nem tudjuk, mikor hunyt el az érintett. Egyébként a szerelvény végállomásra érkezésekor a leszálló utasokkal egyidejűleg a felszállás is megkezdődik, a járművezetőnek ilyenkor nincs olyan kötelezettsége és lehetősége sem mindig, hogy egy esetleg alvó utast felébresszen. A következő indulásig a járművezető a végállomáson rendszerint vagy a tartózkodóhelyiségben vagy a vezetőfülkében vár”.

(via Index/Bors)

Borítókép: MTI/Máthé Zoltán

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.