Nem csak a havazás, a biztosítóberendezés hibája is akadályoztatja a MÁV-ot

  • narancs.hu
  • 2025. január 15.

Lokál

Kelenföldet érinti a műszaki hiba, és az ország számos pontján okoz késéseket az időjárás.

A Budapest-Győr-Hegyeshalom, a Budapest-Székesfehérvár és a Budapest-Pusztaszabolcs-Pécs vonalon 20-30, esetenként 30-50 perccel hosszabb menetidőre, kimaradó vagy rövidebb szakaszon közlekedő vonatokra lehet számítani szerda délelőtt a kelenföldi biztosítóberendezési hiba miatt – közölte a MÁV.

Így Martonvásárra tartó, illetve onnan induló Z30-as vonatok nem, de a székesfehérvári Z30-as vonatok közlekednek, nem közlekednek a Martonvásár—Kőbánya-Kispest közötti S36-os vonatok sem (viszont a Z30-asok minden megállóhelyen megállnak). Cserébe a Kelenföld vasútállomás és a Népliget között az 1-es villamoson, Népliget és Kőbánya-Kispest között az M3-as metrón elfogadják a vonatjegyeket.

A százhalombattai vonalon a Százhalombattáig közlekedő, illetve onnan induló S40-es vonatok nem közlekednek, helyettük a pusztaszabolcsi, dunaújvárosi járatokat lehet igénybe venni.

A havazás sem segít a vasút állapotán. A MÁVinform közlése szerint a Győr–Veszprém-vonalon 30-60 perccel hosszabb eljutási időre, rövidebb útvonalon közlekedő járatokra, pótlóbuszos átszállásra lehet számítani havazás miatt.

Nem ez az első alkalom a télen, hogy a havazás megakasztja a MÁV működését. November végén a hó okozott romlást a késési statisztikákban, és november 21-ről 22-ére virradóra „a kötöttpályás közlekedési rendszer olyan meghatározó pontjain okozott (...) haváriahelyzeteket, amelyek az ország szinte teljes vasúti közlekedésére kiterjedtek, és a teljes hónap hálózati menetrendszerűségében visszatükröződnek.” Azért, hogy a jövőben ezt megelőzzék, egyrészt ötpontos akcióterv alapján újítják fel a kritikus pontokat, másrészt januártól Országos Haváriaközpontot állítanak fel, amely reményeik szerint az utasok pontosabb tájékoztatásában és minél gyorsabb továbbutaztatásában is segíteni fog. Lázár János is megszólalt a havazás okozta leállás után:

„Lehet k. anyázni. Lehet látványterveket gyártani. Lehet zsűrizni. Meg neki lehet állni a sz@rbol várat építeni: új, olcsóbb tarifarendszert bevezetni, járművet felújítani, pályát rendbe tenni, az utastámogatást átszervezni, ahogy mi álltunk neki az 5 pontos közlekedési akciótervvel.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk