Schilling Árpád: Na, ugye, miniszterelnök úr!

  • Schilling Árpád
  • 2015. november 16.

Magyar termék

Íme, tegnap este mindenki számára világossá vált szerte a világon, hogy a magyarok sorsa jó kezekben van.

Kedves Barátaim!

Na, ugye, hogy megérte?

Megérte milliárdokból stadionokat építeni, mert 45 év után kijutott a magyar futballválogatott arra az Európa-bajnokságra, ahol mindenki be lesz szarva, hogy bármikor felrobbanthatja egy nyomorult. Megérte megharcolni a belső és külső ellenségekkel, hiszen a kétharmad áll, mint a cövek, barátok kifizetve, biztosan nagy érzés volt a VIP-páholyból nézni Priskin bombagólját. Megérte kerítést építeni, megérte elzavarni innen a menekülteket (migránsokat), hiszen nálunk nem robbantottak a meccs éjjelén.

Megérte minden azért, hogy Miniszterelnökünk kimondja végre: Na, ugye!

false

Érzésem szerint most sok ilyen „Na, ugye” helyzettel fogunk találkozni, és kénytelenek leszünk elismerni, hogy tényleg. Ne szégyelljük kimondani, hogy rosszul ítéltük meg a helyzetet! Orbán Viktort méltatlanul vádoltuk azzal, hogy csak a mából és a mának él, miközben ő kitartóan, ha kellett, konokul ismételgette: első a magyar nemzet.

Íme, tegnap este mindenki számára világossá vált szerte a világon, hogy a magyarok sorsa jó kezekben van, hiszen a demokratikusan megválasztott vezető pontosan tudja, hogyan lehet felemelni egy nemzetet, amely oly sok szenvedésen esett át, és amely múltjánál sokkal többet érdemel. A rendszerváltás óta nem volt egyetlen kormány és miniszterelnök, amely képes lett volna kijuttatni a magyar válogatottat az Európa-bajnokságra.

Akik most fanyalognak, azok végleg menthetetlenek, mert vagy nem értenek a futballhoz, vagy Soros György pénzeli őket. Akik még most sem érzékelik, hogy micsoda mesterterv részesei, azok olyan szellemi szinten vannak, mint a közmunkások. A zavart tudatú kisebbség, amely eddig is csak a nyugati baloldal és liberálisok hazugságait és lejárt szavatosságú felismeréseit ismételgette, most végleg térdre kényszerül. 3:1 ide. Legyőztük azt a Norvégiát, amely nem is olyan régen még álcivilek hordáit uszította a magyar népre. Ma végre földbe döngöltük őket.

Kedves Miniszterelnök Úr!

Ön különleges képességű, történelmi léptékkel nézve is kikerülhetetlen személyiség.

Talán kevésbé lett volna félreérthető ez a „Na, ugye”, ha némi önmérsékletet mutat, de ki tudja, lehet, hogy tényleg maga rakja össze ezt a csapatot, és most bejött, így méltán büszke magára. Igaza van. Csinálja végig. Addig ne hagyja abba, amíg meg nem nyeri az Eb-t, ki nem tiltja innen az összes migránst, és le nem győzi a terroristákat mind egy szálig. Legyen engesztelhetetlen, meneteljen végig ezen az úton egyedül. Nem kell törődnie mással, csak a saját megérzéseivel, és a jól fizetett barátai tanácsaival. Az állam az Ön kezében van, Miniszterelnök Úr! Azt csinál vele, amit csak akar.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.