Emma Thompson kemény levélben jelezte: nem fog együtt dolgozni egy szexuális zaklatóval

  • Gera Márton
  • 2019. február 27.

Mikrofilm

Kiszállt egy projektből, mert olyasvalakivel kellett volna együtt dolgoznia, aki a kollégáit molesztálta.

Arról ír a BBC, hogy Emma Thompson visszautasított egy animációs projektet, miután kiderült, hogy a filmet az a Skydance Animation gyártja, amely felvette a Pixartól kirúgott John Lasseter animátort. Lassetertnek azért kellett távoznia a cégtől, mert a kollégáit szexuálisan zaklatta.

false

Az animációs filmben, mely arról szól, hogy a szerencse hogyan befolyásolja a mindennapi életünket, Thompson egy Luck nevű karakter hangját adta volna, ám a Los Angeles Times-ban nyilvánosságra hozott levelében arról ír a színésznő, hogy miért akarna egy olyan embernek dolgozni, aki éveken át fogdosta a munkatársait. Ennek ellenére sajnálja, hogy ott kell hagynia a projektet, mert a rendezőt igen tehetségesnek tartja.

Emma Thompson eddig is keményen felszólalt a szexuális zaklatók ellen, 2017-ben a BBC-ben azt mondta, hogy Harvey Weinstein egy „ragadozó”, és amik akkor kiderültek, csak a jéghegy csúcsát jelentik.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.