Kiesett az Oscar-versenyből a magyar jelölt

  • narancs.hu
  • 2021. december 22.

Mikrofilm

A Post Mortem nem került be a 15 továbbjutó közé. 

Már az első körben kiesett az idei magyar Oscar-jelölt a versenyből, Bergendy Péter Post Mortem című horrorja ugyanis nem került fel a 15 filmet tartalmazó shortlistre. 

A film nevezéséről még októberben született döntés, a Nemzeti Filmintézet Filmszakmai Döntőbizottságának tagjai közül Fonyódi Tibor, Káel Csaba, Kálmán András és Pesti Ákos, valamint Bereczki Csaba, az NFI Nemzetközi igazgatója, Deák Kristóf filmrendező és Novák Emil operatőr volt tagja a döntőbizottságnak, amely mintegy 20 idei magyar mozifilm közül választotta ki a Post Mortemet. A film horrorfilmfesztiválokon elég jól teljesített, most azonban nem jutott fel a 15-ös továbbjutó listára. 

És íme a 15 nemzetközi film, amely viszont egyelőre esélyes az Oscarra:  

  • Great Freedom (Grosse Freiheit, rendezte: Sebastian Meise, Ausztria)
  • Playground (Un monde, rendezte: Laura Wandel, Belgium)
  • Lunana: A Yak in the Classroom (rendezte: Pawo Choyning Dorji, Bhután)
  • Flee (rendezte: Jonas Poher Rasmussen, Dánia) 
  • Compartment No. 6 (Hytti nro 6, rendezte: Juho Kuosmanen, Finnország)
  • Én vagyok a te embered (Ich bin dein Mensch, rendezte: Maria Schrader, Németország, interjúnk a rendezővel itt olvasható!
  • Bárány (Lamb, rendezte: Valdimar Jóhansson, Izland)
  • A Hős (Ghahreman, rendezte: Asghar Farhadi, Irán)
  • Isten keze (È stata la mano di Dio, rendezte: Paolo Sorrentino, Olaszország) 
  • Drive My Car (Doraibu mai kâ, rendezte: Ryusuke Hamaguchi, Japán)
  • Hive (rendezte: Blerta Basholli, Koszovó) 
  • Prayers for the Stolen (Noche de fuego, rendezte: Tatiana Huezo, Mexikó)
  • A világ legrosszabb embere (Verdens verste menneske, rendezte: Joachim Trier, Norvégia)
  • Plaza Catedral (rendezte: Abner Benaim, Panama)
  • The Good Boss (El buen patrón, rendezte: Fernando León de Aranoa, Spanyolország)

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.