Film

Meztelen befutó

  • Szabó Ádám
  • 2019. április 7.

Mikrofilm

Mikre nem képes az emberrel a jólét! Mit kezd például egy fociszurkoló, ha már nem kell aggódnia nemzete válogatottja iránt, hiszen az állandó résztvevője a világversenyeknek, de még a helyi csapatnak is olyan jól megy, hogy ott tolong a meccsein az egész város? Fogadásokra veri el vagyonát a helyi albán fodrásznál.

Svájcban járunk, mely országról nemcsak mindezt, de azt is elhisszük, hogy az építési vállalkozók becsületesek, Balznak, a helyi matek–irodalom szakos tanárnak/sulititkárnak pedig az a legnagyobb problémája, hogy Gottfried Kellernek, a híres írónak nincs még saját múzeuma. Keserves munkával az iskola bevételéből össze is kapargat rá közel 700 ezer eurót.
A pénzt viszont a tanács inkább a suli focipályájának felújítására költi – ez legalább nekünk is ismerős. Balz erre felteszi a teljes összeget az albán fodrásznál, mert kihallgatta, ahogy az megkeni a helyi kapust. A meccs közben a pályára berohanó pucér férfi viszont megzavarja a csapatokat, így elvész a pénz. Hogy visszaszerezze, Balz maga kezdi szervezni a helyi Jimmy Jumpok egyesületét, és a bukival összefogva hatalmas vagyonra tesz szert. A berohanás nemzeti sporttá, ő pedig körözött bűnözővé válik.

A Meztelen befutó a Jég veled, vagy az Eddie, a sas farvizén az a fajta sportfilm kíván lenni, ahol a legszerencsétlenebb főhős is felér végül a csúcsra. Míg azonban az említettek mindehhez igaz történeteket használnak fel, jelen mozi nemcsak nem vicces, de a leghihetőbb része még mindig az a laposkás tanulság, hogy a foci összehozza az embereket.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.