Demencia a Trafóban

  • 2013. november 6.

Snoblesse

Nagy Ervin, Wéber Kata, Rába Roland és még sokan mások Mundruczó elmegyógyintézetében.
false

Mundruczó Kornél visszatér az elmegyógyintézet falai közé, mely izgalmas rendezői terep lehet számára, hiszen már A Nibelung-lakóparkhoz is a közkeletű néven csak Lipótnak nevezett, egykori pszichiátria maradványait használta. A Demencia című darabot a rendező gyakori alkotótársával, Wéber Kata színésznővel közösen jegyzi, s ezúttal is a felhőtlen szórakoztatás, a könnyed időtöltés vágya ihlette a produkciót. Na jó, csak vicceltünk: a Proton Színház új előadása maga a rémes valóság, vagy annak egy – áldokumentarista módszerekkel feltérképezett – változata, mely egy európai hírű, de bezárásra ítélt magyar pszichiátriai intézetben, azon belül is a még ott lakók, ott vegetálók fejében és közvetlen környezetükben játszódik. Szereplők: Nagy Ervin, Rába Roland, Wéber Kata, Monori Lili, Tóth Orsi, Bánki Gergő, Katona László. Előadások: november 11. és 12., 20.00.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.