Idegenek a kertemben

  • 2014. január 16.

Snoblesse

Műveljük kertjeinket, és ismerjük meg bevándorlóinkat!
false

Most viccelhetnénk, hogy Magyarországon nincs „migrációs feszültség”, de igény az lenne rá, ám nem viccelünk, mert a helyzet, bár nem súlyos, de nem is komolytalan, hiszen  mindannyian jól tudjuk, milyen hiánycikk mostanában kis hazánkban a tolerancia. Úgy emberileg, mint szakmailag. Ezért is támogatandó minden olyan kezdeményezés, mely a bevándorlók integrációs problémáival ismerteti meg a már itt lévőket, s közülük is elsősorban a fiatalokat.  Az Idegenek a kertemben elnevezésű projekt épp ezt a célt szolgálja, miként az a három, Magyarországon élő migránsokról szóló rövid dokumentumfilm is, melyet ma este vetítenek a Toldi moziban. Műsoron: Call shop (r.: Szántó Fanni, 14’), Lili (r.: Ruszkai Nóra, Nagy István, 24’), Egy napra visszamennék (r.: Lakos Nóra, doku-animációs film, 9’).

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.