Matthew Dear dj-szett az A38-on

  • 2012. április 24.

Snoblesse

A minőségi tánczenék finoman eklektikus, tengerentúli mestere – először pakol Magyarországon.


 

Matthew Dear a magát akárhogy is, de a technóból származtató kortárs elektronikus tánczene egyik legsokoldalúbb személyisége: nem csupán remek korongok sokaságát előállító producer, értő kezű remikszőr, de egyben (társaival együtt) működteti a Ghostly International lemezkiadót is. Ráadásul az utóbbi időben két remek szerzői albummal is meglepte rajongóit: a 2007-es Asa Breed és a tavalyelőtti Black City vérbeli elektronikus popzenéket rejtenek, ahol Matthew dalaihoz(!) illő elektronikus tánczenei körítés dukál, a minimalista house, tech/funk és nu disco alapok pedig remekül egészítik ki a szerző sajátos, száraz-lakonikus vokálját. Emellett Dear biztos kezű, csalhatatlan minőségi érzékkel és ízléssel megáldott lemezlovas – ebbéli minőségében látogat hozzánk, és most sem fog hibázni, ezt garantáljuk!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."