De-Phazz a Millenárison

  • 2012. szeptember 11.

Snoblesse

Just because you’re the doctor, does’nt mean that I’m sick – ilyen és ehhez hasonló sorok hallhatók a De-Phazz új lemezén és budapesti koncertjükön.


A De-Phazz énekesnőjeként elhíresült Pat Appleton úgy énekel, mint egy popsztár, de nyilatkozataiban nyoma sincs a sztárokra jellemző fellengzősségnek. A De-Phazz első nagy slágeréről, a Mambo Craze-ről például így emlékezett meg nemrégiben: „Mind a mai napig csurran- cseppen belőle valami, még mindig akad olyan multi, amelyik vevő a mambóra.” És van vevő a jelenleg egy századelős kreuzbergi épület negyedik emeletén lakó énekesnőre is, aki olykor szólóban, de leggyakrabban a De-Phazz énekesnőjeként járja a világot: most zenekarostól Isztambul és Prága között ejti útba Budapestet, hogy állandó munkatársasi – Karl Frierson és Pit Baumgartner – társaságában bemutassa az Audio Elastique című új De-Phazz-albumot.

 

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.