De-Phazz a Millenárison

  • 2012. szeptember 11.

Snoblesse

Just because you’re the doctor, does’nt mean that I’m sick – ilyen és ehhez hasonló sorok hallhatók a De-Phazz új lemezén és budapesti koncertjükön.


A De-Phazz énekesnőjeként elhíresült Pat Appleton úgy énekel, mint egy popsztár, de nyilatkozataiban nyoma sincs a sztárokra jellemző fellengzősségnek. A De-Phazz első nagy slágeréről, a Mambo Craze-ről például így emlékezett meg nemrégiben: „Mind a mai napig csurran- cseppen belőle valami, még mindig akad olyan multi, amelyik vevő a mambóra.” És van vevő a jelenleg egy századelős kreuzbergi épület negyedik emeletén lakó énekesnőre is, aki olykor szólóban, de leggyakrabban a De-Phazz énekesnőjeként járja a világot: most zenekarostól Isztambul és Prága között ejti útba Budapestet, hogy állandó munkatársasi – Karl Frierson és Pit Baumgartner – társaságában bemutassa az Audio Elastique című új De-Phazz-albumot.

 

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.