De-Phazz a Millenárison

  • 2012. szeptember 11.

Snoblesse

Just because you’re the doctor, does’nt mean that I’m sick – ilyen és ehhez hasonló sorok hallhatók a De-Phazz új lemezén és budapesti koncertjükön.


A De-Phazz énekesnőjeként elhíresült Pat Appleton úgy énekel, mint egy popsztár, de nyilatkozataiban nyoma sincs a sztárokra jellemző fellengzősségnek. A De-Phazz első nagy slágeréről, a Mambo Craze-ről például így emlékezett meg nemrégiben: „Mind a mai napig csurran- cseppen belőle valami, még mindig akad olyan multi, amelyik vevő a mambóra.” És van vevő a jelenleg egy századelős kreuzbergi épület negyedik emeletén lakó énekesnőre is, aki olykor szólóban, de leggyakrabban a De-Phazz énekesnőjeként járja a világot: most zenekarostól Isztambul és Prága között ejti útba Budapestet, hogy állandó munkatársasi – Karl Frierson és Pit Baumgartner – társaságában bemutassa az Audio Elastique című új De-Phazz-albumot.

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.