Tánc, koncert

Ivo Dimcsev

  • - sisso -
  • 2018. július 7.

Színház

Ivo Dimcsev bolgár koreográfus és előadóművész Sculptures című előadása a tavaly született és korábbi előadásainak dalaiból készült bizarr popkoncert és testperformance a Songs from My Shows „tánckarral” továbbfejlesztett változata. Saját dalai, a saját „manipulált” hangján, két indiai hercegnek is beillő férfi táncos és két „címlaplánynak” sem utolsó táncosnő kíséretében. Dimcsev hangja éteri, különféle mozgástechnikákkal éri el, hogy a normál férfihang és a falzett között úgy ugrál, mintha valójában akkora hangterjedelme volna, mint amekkorának tűnik. Az egyszerű, szentimentális szövegek, a gépies mozgás, avagy a köz tekintetének kitett testet, a fogyasztói szexualitást ironizáló koreográfia és a perfomance-on belül a performance-ra is reflektáló kiállások, stand-up szövegek, közbevágások, Dimcsev önértékelési zavarokat mímelő kérdései úgy érnek össze ebben az előadásban, hogy egy stílus, de még inkább egy kor isteni, groteszk tablója tárul elénk. Mintha egy popkulturális szárnyas oltár fő figuráit és jeleneteit látnánk műfelhők között, supermanes alsógatyában. A dadaista kollázstechnikát és Madonna klipjeinek hangulatát egyaránt előhívja. Ha belegondolok, ez így együtt nagyon punk.

Dimcsev Magyarországon is megfordult már, de pár éve inkább csak Londonban és a bécsi ImPulsTanz fesztiválon találkozhatunk vele, valamint három éve hagyományosan ő zárja a temesvári TESZT fesztivált. Az ínyenc, illetve kéjenc törzsközönség nagy örömére és megnyugvására.

Temesvári Csiky Gergely Színház, május 27.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.