Kerényi Miklós Gábor ringbe száll az Operettszínház főigazgatói posztjáért

  • narancs.hu
  • 2018. augusztus 21.

Színház

Azt írja, nem tehet másként.

"Biztos vagyok benne, sokak számára meglepetés, hogy megpályázom a Budapesti Operettszínház főigazgatói álláshelyét. Tudom, szinte vakmerő bátorság ez – de miközben elsősorban rendezni szeretnék és egyáltalán nem vágynék semmilyen vezető szerepre, mégsem tudom elkerülni" - írja Facebook posztjában Kerényi Miklós Gábor, akit tavaly novemberben az Operettszínház azonnali hatállyal kirúgott, miután egy vele dolgozó színész zaklatással vádolta. Maros Ákos akkor azt mondta, a Szegedi Szabadtéri Játékokon dolgozott együtt a rendezővel, a próbákról néha-néha elkésett, ezért Kerényi vállfával fenekelte el.

Kerényi először tagadta a vádakat, majd kiadott egy közleményt, amiben kifejtette, sajnálja, ha bárkit bármivel megbántott.

"Be kell, hogy valljam, sok élethelyzetben, sok megoldásban, stílusban, viselkedésben valóban közelítettem ahhoz a határhoz, ami még szerintem elfogadhatónak tekinthető. Tettem ezt a művészi érzékenység és a teljes belefeledkezés, a mérhetetlen művészi szabadságvágy okán. Megalázni valakit sohase volt célom! Ha valaki ezt mégis így érzi ezúton, de személyesen is szívesen kérek tőle elnézést, bocsánatot, bár szándékom szerint mindig a művészet valamilyen típusú megjelenéséért, a különleges belső világok felszabadítására törekedtem. Előadásaimban éppen úgy, mint a hétköznapi alkalmakor."

Ezért nem véletlen, hogy mostani döntésének indoklását, miszerint megpályázza az Operettszínház főigazgatói posztját, azzal kezdte, hogy bizonyára sokakat meglep majd ez a lépés.

"Rengetegen megkerestek, biztattak, hogy pályázzak. A közösségi oldalamon éppen úgy, mint személyes találkozók alkalmával, elsősorban a Közönség – de nagyon sok művész is, köztük jelentős operettszínházi szereplők – elsősorban a színház jelenleg látható irányvonalára hivatkozva" - folytatja posztját, majd hozzáteszi - "Fikarcnyi hatalomvágy se motivál – még kevésbé bármilyen gőg, annál inkább a felelősség a Magyar Zenés Színház és a Közönség felé. Hibáimból, ebből a nyolc hónapja tartó szakadatlan önvizsgálatból és a körülmények feltárásából fakadó iszonyú felismerésekben gazdag tépelődésből úgy érzem, nagyon sokat tanultam. Ami történt, nem múlhat el nyomtalanul, de azért remélem, annak, amit leírok mégiscsak az a tizennégy év talán vitathatatlan sikere és eredményessége ad hitelt, amit az Operettszínház vezetésem alatt elért."

Gondolatait azzal zárja, hogy "A hibák alól kell, hogy legyen feloldozás. És ezt leginkább mindig a közösségért végzett munka segítheti. Ez a pályázat ennek jegyében született."

A teljes posztot itt olvashatják.

KERO

KEDDI KERO: Nem tehetek másként Biztos vagyok benne, sokak számára meglepetés, hogy megpályázom a Budapesti Operettszínház főigazgatói álláshelyét. Tudom, szinte vakmerő bátorság ez - de miközben...

Figyelmébe ajánljuk

Hol az ember?

A megfilmesíthetetlen könyvek megfilmesítésének korát éljük – ezek pedig nagyrészt sci-fik. Herbert Ross Dűnéjének sokszor nekifutottak, mire Denis Villeneuve szerzői húrokat pengető két blockbustere végre a tömegek igényeit is képes volt kielégíteni; Isaac Asimov Alapítványából az Apple készített immár második évadát taposó, csillogó űroperát – a Netflix pedig az elmúlt évek egyik legnagyobb sikerű, kultikus hard sci-fijébe, Liu Ce-hszin kínai író Hugo-díjas A háromtest-triló­giá­jába vágott bele.

Nem viccelnek

  • - minek -

Poptörténeti szempontból is kerek jubileumokkal teli lesz ez az év is – novemberben lesz negyven éve, hogy megjelent a The Jesus and Mary Chain első kislemeze, a melódiát irgalmatlan sípolásba és nyavalyatörős ritmusba rejtő Upside Down.