Ókovács felkért egy másik zenekart, hogy ugorjon be a vasárnapi Don Giovannira

  • narancs.hu
  • 2024. március 22.

Színház

De a Budafoki Dohnányi Zenekar tagjai szolidárisak voltak sztrájkoló kollégáikkal, és visszautasították.

Még mindig a keddi Don Giovanni díszlete áll az Opera színpadán, ezért a csütörtöki Mayerling című balett helyett ismét Mozart operáját játszották, most már teljesen nélkülözve a zenekart – írja a Népszava.

Ókovács Szilveszter főigazgató csütörtök délben erősített meg, hogy este biztosan nem tudják játszani a Mayerling című balettet, később pedig ki is tették az intézmény honlapjára a műsorváltozás tényét. A főigazgató vezetői társaival nem sokkal korábban még a következő évad terveit ismertette a sajtóval.

Az évadbejelentés után a főigazgató a lap kérdéseire válaszolva elmondta, a sztrájktörvény szerint a sztrájkolóknak időben jelezni kell, hogy mikor tervezik a munkabeszüntetést. Ezt Ókovács Szilveszter szerint az intézmény szakszervezete nem tartja be, és ezt üzenetváltásokkal is tudja bizonyítani. Szerdán délután ötkor például még azt a tájékoztatást kapták, hogy nyolckor beül az árokba a zenekar, este nyolc óra után közölték csak, hogy ez nem történik meg. Arra a kérdésre, hogy nem lett volna-e korrektebb lemondani a szerdai Hunyadi László című előadást a sztrájk miatt, a főigazgató úgy válaszolt,

intézményvezetőként másban nem érdekelt, kizárólag az előadások megtartásában.

Bárány Balázs Péter, az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezetének (ODFSZ) elnöke a lap megkeresésére elmondta, Ókovács Szilveszter csütörtök délutáni egyeztetésen nem vett részt, helyettesét küldte el, de nem közeledtek az álláspontok. A lap úgy tudja, Ókovács Szilveszter felkérte a Hollerung Gábor vezette Budafoki Dohnányi Zenekart (BDZ), hogy vasárnap játsszák el a Don Giovannit a sztrájkoló Opera-zenekar helyett,

a BDZ zenészei azonban szolidárisak voltak kollégáikkal és leszavazták a beugrást.

Ezt az információt a szakszervezeti vezető is megerősítette. Hollerung Gábor a lapnak nyilatkozva elmondta: „Valóban beszéltünk, de nem került szóba, hogy ez megvalósuljon.” Hangsúlyozta, látja a zenészek leterheltségét, ezzel együtt nem gondolja, hogy a sztrájk az optimális megoldás a helyzet kezelésére.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.