rap: Kik a kedvenceid?
B: Mivel már hatodik éve rendszeresen dolgozom Japánban, nagyon sok előadást látok. Például Yoshito Ohnót, Sankai Jukut, Carlotta Ikedát, Zulut és még nagyon sokakat, de a legnagyobb kedvencem mégis Ko Murobushi, akivel az év második felében egy duót hozunk létre.
rap: Hogy készítesz el egy darabot?
B: Nyitott szemmel járok a világban, testem-lelkem egy óriási receptor, de nem a történetek érdekelnek, hanem az általuk generált érzések. Ha rám talált az ötlet, rajzolni kezdek, írok, és mindenféle képeket gyűjtök össze, majd ezekből egy montázst készítek. Ekkorra már látom a jelmezt, a díszletet, amit meg is rajzolok, gyakran el is készítem. Majd egyre több kép érkezik a fejembe, és elképzelem a zenét, a zene hangulatát is, amit Kerek István szerez a darabjaimhoz már nyolc éve.
rap: Mikor van a következő fellépésed?
B: A soron következő bemutatóm az Évszakok című térspecifikus munkám színpadi adaptációja lesz március 1-jén Budapesten, a Merlin Színházban. Szintén ezzel a darabbal márciusban Ecuadorban turnézom. Május végén és júniusban a Magyar Nemzeti Múzeumban, a Nemzeti Táncszínházban és a Gödör Klubban lesznek előadásaim, majd ezt követően Németországban rendezek, és Japánban elkezdem a koprodukciós munkát Ko Murobushival.
rap: Mivel foglalkozol a táncon kívül?
B: Az előző évadban három operát rendeztem a Magyar Állami Operaház felkérésére (Britten: A kis kéményseprő, Donizetti: Rita, Cimarosa: A karmester). A két utóbbihoz jelmezt és díszletet is terveztem. Most az "Itt vannak a japánok" 2. Butoh és Előadó-művészeti Fesztivált szervezem, ami Budapesten szeptember 26-án indul a Merlinben, majd tovább utazik Pécsre, Pozsonyba, Krakkóba. Mindezek mellett negyedik éve a kagurát (a sinto vallás spirituális zenéje és tánca) kutatom.