Vörös köd és gépi fejés

  • - winkler -
  • 1998. július 30.

Tranzit

Elvileg ez volna a vendéglátóipar minimal artja - a berendezés költségvetése nagyjából megegyezik három darab jugoszláv gyártmányú kézigránát árával, melyeket ízlés szerinti elrendezésben robbantunk fel a csalárd módon kibérelt légópincében.

Technikum - Lovebarikád

III., Pacsirtamező u. 41.

Nyitva: csütörtökön 21-től, pénteken és szombaton 22-től vakulásig

Az igazi aranykornak vége, ma ilyet már sajnos nem lehet a belvárosban nyitni, a lakók még a bérlet nyélbe ütése előtt gyanút fognak: a technobrutál helyek lassan követik a tehetős középvezetőket, és kiköltöznek a kertvárosokba. Oda viszont képtelenség kijárni, ebbe pusztult bele a sokadik Total Car a Váci úton, pedig annál jobb helyet még Mad Max se tudott volna kitalálni: gyilkosan bűzlő bőrgyár, mocskos üvegtorony, kihalt gyárudvar, kísérteties stroboszkópderengés.

A Supersonic Technikum -Lovebarikád (munkanevén Technikum) lényegesen beljebb van, de akár jó jelnek is tekinthető, hogy

a taxis nem talál oda:

a legjobb, ha a szemközti Showgirls lokálba kérjük a fuvart, majd a túloldali gyárudvar Fitness Center felirata felé vesszük az irányt. Kiírva sehol semmi; az odúszerű bejáratból derengő vörös fény meg a lépcsőkön gubbasztó techno-Beavisek és rave-Butt-Headek tökéletes útjelzők.

A dizájn honi szinten ez idáig messze a legjobb: klasszikus Fekete Lyuk korszerű változatban. Permanens vörös köd, majdnem annyi leárazott bőrgarnitúra, mint a Tutto Mobiliben, a termek számosak, a férfivécét mintha F. Zámbó Öcsi tervezte volna -ha már itt tartunk, elég méltatlan, hogy egy ilyen intézményben vécés néni legyen, de lehet, hogy az máshol volt, már nem emlékszem pontosan. Az ellátás kicsit, hm, nehézkes, mert egyféle viszki ugyan van bőven, négy felessel azonban sikerült teljesen kimeríteni a hely Jägermeister-készletét, ebből is kettőt a másik pultból kellett hozni, de ezzel ott is elfogyott. A zene állat, bár hosszú távon nem növeli majd a polgárok bizalmi indexét, hogy akkor is kiírják a műsorba a nevesebb DJ-ket, ha azok épp köztudottan szabadságukat töltik egy tengerparti üdülőhelyen. Ezen, mondjuk, nem én háborodtam fel, nekem akár AC/DC is megtenné, a Tituszt meg a Palotait pedig csak akkor tudom egymástól megkülönböztetni, ha velem szemben állnak, és balról jobbra bemutatkoznak.

Kárpótlásul van mozi-különterem, ahol vélhetően a megosztott figyelem bajnokai számára van diavetítés: egyszerre, félig-meddig egymáson láthatók a Mértani alakzatok az ókortól napjainkig és A gépi fejés technológiája című mozik. Király.

- winkler -

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.