Vörös köd és gépi fejés

  • - winkler -
  • 1998. július 30.

Tranzit

Elvileg ez volna a vendéglátóipar minimal artja - a berendezés költségvetése nagyjából megegyezik három darab jugoszláv gyártmányú kézigránát árával, melyeket ízlés szerinti elrendezésben robbantunk fel a csalárd módon kibérelt légópincében.

Technikum - Lovebarikád

III., Pacsirtamező u. 41.

Nyitva: csütörtökön 21-től, pénteken és szombaton 22-től vakulásig

Az igazi aranykornak vége, ma ilyet már sajnos nem lehet a belvárosban nyitni, a lakók még a bérlet nyélbe ütése előtt gyanút fognak: a technobrutál helyek lassan követik a tehetős középvezetőket, és kiköltöznek a kertvárosokba. Oda viszont képtelenség kijárni, ebbe pusztult bele a sokadik Total Car a Váci úton, pedig annál jobb helyet még Mad Max se tudott volna kitalálni: gyilkosan bűzlő bőrgyár, mocskos üvegtorony, kihalt gyárudvar, kísérteties stroboszkópderengés.

A Supersonic Technikum -Lovebarikád (munkanevén Technikum) lényegesen beljebb van, de akár jó jelnek is tekinthető, hogy

a taxis nem talál oda:

a legjobb, ha a szemközti Showgirls lokálba kérjük a fuvart, majd a túloldali gyárudvar Fitness Center felirata felé vesszük az irányt. Kiírva sehol semmi; az odúszerű bejáratból derengő vörös fény meg a lépcsőkön gubbasztó techno-Beavisek és rave-Butt-Headek tökéletes útjelzők.

A dizájn honi szinten ez idáig messze a legjobb: klasszikus Fekete Lyuk korszerű változatban. Permanens vörös köd, majdnem annyi leárazott bőrgarnitúra, mint a Tutto Mobiliben, a termek számosak, a férfivécét mintha F. Zámbó Öcsi tervezte volna -ha már itt tartunk, elég méltatlan, hogy egy ilyen intézményben vécés néni legyen, de lehet, hogy az máshol volt, már nem emlékszem pontosan. Az ellátás kicsit, hm, nehézkes, mert egyféle viszki ugyan van bőven, négy felessel azonban sikerült teljesen kimeríteni a hely Jägermeister-készletét, ebből is kettőt a másik pultból kellett hozni, de ezzel ott is elfogyott. A zene állat, bár hosszú távon nem növeli majd a polgárok bizalmi indexét, hogy akkor is kiírják a műsorba a nevesebb DJ-ket, ha azok épp köztudottan szabadságukat töltik egy tengerparti üdülőhelyen. Ezen, mondjuk, nem én háborodtam fel, nekem akár AC/DC is megtenné, a Tituszt meg a Palotait pedig csak akkor tudom egymástól megkülönböztetni, ha velem szemben állnak, és balról jobbra bemutatkoznak.

Kárpótlásul van mozi-különterem, ahol vélhetően a megosztott figyelem bajnokai számára van diavetítés: egyszerre, félig-meddig egymáson láthatók a Mértani alakzatok az ókortól napjainkig és A gépi fejés technológiája című mozik. Király.

- winkler -

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.