Magyarországon is indul a világelső tudománykommunikációs verseny

  • narancs.hu
  • 2018. február 28.

Tudomány

A FameLab-re március 26-ig lehet jelenkezni. A döntő Angliában lesz, júniusban.

A FameLab a világ egyik legnagyobb tudománykommunikációs versenye, amelynek célja, hogy a tudományos kutatások kilépjenek a szobafalak közül, és témájukat izgalmasan, humorosan, közérthetően megmutassák az érdeklődő nagyvilágnak. A cél alapvetően a nehezebben kommunikálható reál irányok megismertetése, a verseny ezért olyan egyetemi hallgatóknak, tanároknak ad lehetőséget, akik természettudományi, informatikai, műszaki vagy matematikai területen tevékenykednek.

Idén Magyarország is csatlakozik a versenyhez: a Magyar Tudományos Akadémia és a British Council Hungary együttműködésében 2018-ban itthon is lesz FameLab. Regisztrálni és jelentkezni online lehet, a 3 perces előadásokat pedig az MTA székházában tartandó áprilisi elődöntőn lehet majd bemutatni.

A továbbjutókat kétnapos mesterkurzus is segíti, s az országos döntő nyertese az angliai döntőn, a Cheltenham Science Festivalon is részt vehet.

A jelentkezés részletei itt olvashatóak, hajrá!

FameLab Magyarország 2018

A FameLab a világ vezető tudománykommunikációs versenye. Célja, hogy megtalálja a tudomány új arcait - azokat az embereket, akik a 21. század közönsége számára inspirálóan és izgalmasan tudnak beszélni fontos, tudományos témákról. A versenyzőknek három perc áll rendelkezésükre, hogy jó benyomást gyakoroljanak a bírákra és a közönségre az előadás tartalmával, közérthetőségével és karizmatikus stílussal.

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.